تولیت مسجد مقدس جمکران بیان داشت: بارزترین وجه سیره امام خمینی(ره)، اهتمام ویژه به تکلیف گرایی و عمل به تکلیف بود.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۷۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ویژه برنامه پرسمان دینی در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه همه ما به امام راحل مدیون هستیم، عنوان کرد: برخی سوال می‎پرسند که اگر انقلاب نمی‎شد چه اتفاقی می‎افتد، اگر بخواهیم به این پرسش جواب دهیم به همین عزت کنونی کشور اشاره کنیم کفایت می‎کند، در زمان پهلوی ایران تحت استعمار غرب بود، اما اکنون ایران در برابر استعمار ایستاده و زیر بار زورگویی‌های استکبار نمی‎رود.

وی در خصوص نهضت حضرت امام(ره) گفت: نهضت امام خمینی (ره) مورد خصومت هر دو ابر قدرت بود تا به آن روز هر گروهی که برای مبارزه با رژیم بر می‎خواست وابستگی به یکی از ابر قدرت‎های آن روز داشت، اما امام خمینی (ره) بدون هیچ وابستگی قیام کرد و هر دو ابر قدرت این‎بار در قبال این نهضت ایستادگی کردند و پشت شاه بودند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: در یک کلام اگر بخواهم توضیح بدهم این است که این دو ابر قدرت در همه چیز با هم اختلاف داشتند مگر مقابله با نهضت امام خمینی (ره) و این نهضت به مذاق هیچ کدام از این دو خوش نمی‎آمد، آن‌ها فکر می‎کردند که نهضت امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس نابود شود، ولی هیچ وقت به این آرزوی خود نرسیدند.

وی ادامه داد: حادثه فیضیه، زندانی شدن امام(ره) و تبعید ایشان همه و همه به نفع نهصت و به ضرر شاه تمام شد به نحوی که خود آن‌ها اعتراف کردند که دستگیری امام(ره) اشتباه و زندانی کردن ایشان اشتباه و حتی آزادی دوباره ایشان هم اشتباه است و ما هر حرکتی انجام می‎دهیم به نفع ایشان تمام می‎شود.

رحیمیان تصریح کرد: بعد از مدتی امام(ره) را به ترکیه تبعید کردند و این حرکت باعث مشهوریت و محبوبیت بیشتر ایشان در میان مردم شد و بعد مجبور شدند ایشان را به عراق منتقل کنند.

وی افزود: رعایت تقوا یکی از شاخصه‌های سیره امام خمینی (ره) علیه بود. این را یاران آن حضرت بار‌ها گفته‎اند و نوشته‎اند، تأکید بر مراقبت از بیت المال و پرهیز از حیف و میل یا سوءاستفاده از آن نیز بسیار از ایشان شنیده شده، اما بارزترین وجه سیره ایشان، اهتمام ویژه به تکلیف گرایی و عمل به تکلیف است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها