فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد در گفت‌وگو با «بسیج»:

ایجاد قرارگاه طرح شهید بهنام محمدی در سپاه ناحیه حر مشهد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد از تشکیل قرارگاه طرح شهید بهنام محمدی در این ناحیه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۶۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
سرهنگ پاسدار مهدی زراعتخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح اعتلای بسیج و بنا بر ابلاغ سلسله مراتب سازمان بسیج مستضعفین و سپاه امام رضا (ع)، قرارگاه طرح شهید بهنام محمدی در سطح ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد تشکیل و راه اندازی گردید.

وی هدف از اجرا و برگزاری این طرح را تربیت نوجوان در تراز انقلاب اسلامی و داشتن محله‌ای اسلامی دانست و گفت:؛ برای رسیدن به این هدف چهار ویژگی اساسی همچون عالم و اهل تفکر بودن، دین داری، آگاه و انقلابی، توانمند بودن و کارآمدی باید در نوجوانان به وجود آید. همچنین سه نهاد مسجد، مدرسه و خانه در اجرای این طرح جزء نهاد‌های اصلی و مهم هستند و برای تحقق ارتباط این سه نهاد با یکدیگر سازمان بسیج دانش آموزی یکی ازعناصر کلیدی است.

سرهنگ پاسدار مهدی زراعخواه تصریح کرد: برای وجود آمدن هم راستایی بین این سه نهاد ابتدا مساجد و پایگاه‌های برتر بسیج شناسایی و در رابطه با این موضوع توجیح می‌شوند و با گزینش چهره به چهره افراد جهت فعالیت در مدارس شناسایی و تحت دوره‌های آموزشی قرارمی گیرند. این طرح در سه مرحله سه ماهه در سال تحصیلی انجام می‌گیرد و افرادی که به عنوان سرحلقه وارد مدارس شده اند به شناسایی چهره‌های دانش آموزی و ارتباط گیری با خانواده‌ها و کادر مدرسه می‌پردازند و زیر نظر مربی که امام جماعت مدرسه است شروع به فعالیت میکنند

وی خاطر نشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی برای موفق شدن باید به دو نهاد خانواده و مربیان توجه بیشتری داشته باشد و متناسب با سه مرحله این طرح برای دانش آموزان، برای والدین و مربیان هم کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار می‌گردد.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در پایان عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح، کلیه اعضا قرارگاه شهید بهنام محمدی در ناحیه حر مقرر به اجرایی نمودن شکل و روش انتخاب مساجد برابر با شاخص‌های مورد نظر و با هماهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج محلات و حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی هستند
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار