خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته در آیین گرامیداشت ارتحال امام در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، گفت:اندیشه‌های دینی و اعتقادات مذهبی را در دورانی به صحنه آورد که شعار تمامی روشنفکران و دنیامداران در شرق و غرب پایان دین مداری بود و همه آنان دین را افیون ملت‌ها می دانستند.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۰۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدرضا تقوی افزود: امام راحل ثابت کرد که اسلام می‌تواند در قالب یک ساختار و نظام حاکمیتی اداره کننده‌ جامعه باشد و تفکر اسلامی و فقاهتی خود را در قالب یک نظام پیاده کرد.

وی ادامه داد:  این نظام مبتنی بر اسلام و فقاهت بود که توانست در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کند و زیر ستم برود و حتی برای رهایی از بند آن ها به یاری ملت های منطقه شتافت.

حجت الاسلام تقوی به توطئه‌های ‌دشمنان در رابطه با اسلام هراسی اشاره و بیان کرد: دشمنان با ناامن کردن منطقه تلاش داشتند اسرائیل دیگری در منطقه ایجاد کنند ولی به زودی سوریه حتی از وجود آمریکا نیز پاک‌سازی خواهد شد. 

امام زمانی اسلام را احیا کرد که روشنفکران دنیا دین را افیون ملت ها می دانستند

 وی با بیان اینکه امام راحل دین را به گونه‌ای تفسیر کرد که مردم ایمان، اعتقاد و خواسته‌های‌شان را در سخنان امام(ره) می‌دیدند، اظهارداشت: به همین خاطر مردم در صحنه ایستادند و وقتی سخنی از امام(ره) می‌شنیدند، بی‌تاب می‌شدند که نمونه آن شهداست که امام راحل در مکتب خود تربیت کرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه تفسیر ابعاد شخصیتی امام راحل نیازمند سال ها زمان است، خاطرنشان کرد: امام راحل  از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ است که توانست در یک دوران خاص حرکت عظیمی را به وجود آورد و امروز باید ابعاد شخصیتی ایشان را برای مردم به ویژه نسل جوان تفسیر کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: امام راحل با انقلاب اسلامی زلزله‌ای به وجود آورد که منطقه و جهان را لرزاند و همه شگفت زده کرد، شخصیتی که قدرتمدرین رهبران تاریخ به شمار می رود و پس از ارتحالشان، رهبر فرزانه انقلاب در مسیر و خط ایشان امت اسلام منطقه و مستضعفان جهان را رهبری می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها