خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر لزوم تبیین تفکر و اندیشه امام(ره) برای نسل جدید تأکید کرد و گفت: احیاء منش و تفکر امام(ره) و تبیین آن در جامعه ضرورت دارد و تبیین شخصیت وجودی ایشان از هر زمان دیگر برای ما راهگشا است.
کد خبر: ۹۰۲۴۱۱۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

ضرورت احیاء منش و تفکر امام خمینی(ره) و تبیین آن در جامعهسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت فرا رسیدن بیست ونهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت امام(ره) اظهار داشت:  امام خمینی(ره) در همه زمینه‌ها شخصیت کامل و جامعی داشت به طوری که ایشان  نمونه‌ای از شخصیت‌های علمی و اعتقادی در قرن خودش بود.

وی  با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تراز یک فرد انقلابی است، گفت: مطالعه ابعاد عرفانی و سیاسی شخصیت امام(ره) در کتب ایشان نشان از این موضوع دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به ظلم‌ستيزي و پايداري امام(ره) در برابر توطئه‌هاي دشمنان اشاره و تاکید کرد: ایشان در برابر دشمنان نظام و استکبار جهانی روحيه‌‌ای سازش‌ناپذير داشت.

وی به دشمن‌شناسی امام خمینی(ره) به عنوان یکی دیگر از شخصیت‌های بارز ایشان اشاره و تصریح کرد: یکی از شخصیت‌هایی که بسیار قوی در مقابل استکبار برخورد کرد شخصیت امام راحل بود به گونه‌ای که ایشان با شناخت کافی استکبار جهانی، دشمنان  نظام و صهیونیست در مقابل آنها به بهترین نحو موضع‌گیری می‌کرد.

سردار مجیدی در تبیین بعد نظامی امام راحل با بیان اینکه نقش ایشان در دفاع مقدس همچون فرمانده نظامی در هدایت جنگ اثرگذار بود، گفت:  در مسائل نظامی هماهنگی که روی عملیات‌ها می‌شد بعضی از آنها را ایشان شخصاً فرماندهی می‌کرد که این نیز در خاطرات ایشان قابل مطالعه است.

وی با اشاره به افکار و اندیشه امام(ره)، بر ضرورت احیاء منش و تفکر امام(ره) و تبیین آن در جامعه  تاکید و عنوان کرد: جوانان که سال‌های حیات امام خمینی(ره) را درک نکرده‌اند شناخت درستی نیز از شخصیت ایشان ندارند و این مهم ضرورت معرفی ابعاد مختلف شخصیتی امام(ره) را نشان می‌دهد که مناسبت‌هایی همچون سالگرد رحلت ایشان فرصت خوبی برای پرداختن به این مهم است.

* زندگی و راه امام راحل در استمرار راه مبارزه با استکبار بود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر لزوم تبیین تفکر و اندیشه امام(ره) برای نسل جدید تأکید کرد و ابراز داشت: با  توجه به پیچیدگی‌های جامعه امروزی و تهدیدهایی که روز به روز در راستای هدف قرار دادن انقلاب اسلامی  به وجود می‌آید، باید بتوانیم این شخصیت را به عنوان الگو به نسل جدید معرفی کنیم چراکه  تبیین شخصیت وجودی ایشان از هر زمان دیگر برای ما راهگشا است.

وی با بیان اینکه زندگی و راه امام راحل در استمرار راه مبارزه با استکبار بود، گفت: در این راستا امام بزگوار در طول 90 سال عمر با برکت خود ذره‌ای عدول نکرد و تا آخر عمر خود مبارزه و استمرار مبارزه با استکبار و  آمریکا را  در رأس امور قرار می‌داد که این موضوع بسیار مهمی است و باید در زندگی خود استفاده کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه در جامعه امروز مسئولین از ذی انقلابیگری و ذی طلبه‌گری و تفکر و اندیشه امام(ره) فاصله گرفته‌اند، افزود: تاکید حضرت آقا بر مطالعه دهه 60 در این راستا است که بدانیم روش و منش حضرت امام(ره) چه بود و ما امروز تا چه اندازه از نظر دیدگاه‌ها، فکر و اندیشه و علم امام(ره) فاصله گرفتیم؟

وی با بیان اینکه مسئولین با اشرافی‌گری و رفاه طلبی از تفکر امام راحل فاصله گرفته‌اند، تاکید کرد: پرهیز از اشرافی‌گری از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل بود به گونه‌ای که هیچ‌گاه علاقه‌ای به دنیا و زندگی مجلل و اشرافی نداشت اما متاسفانه شاهد این هستیم که مسئولین ما در این راه خطا می‌روند و مقداری از فکر و اندیشه امام(ره) که ساده‌زیستی بود فاصله گرفتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان وصیت‌نامه سیاسی امام(ره) را به عنوان نقشه راه جمهوری اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: امام(ره) در این وصیت‌نامه در تمام موضوعات برای ما خط و مشی و نقشه راهی تعیین کرده است که اگر بتوانیم آن را اجرایی کنیم، می‌بینیم که دورنمای آینده نظام جمهوری اسلامی را ایشان دیده و تعریف کرده و راهکارهایی نیز در راستای اجرایی شدن آن مشخص کرده است.

وی یادآور شد: اگر سبک زندگی در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی اصلاح کردیم به طور قطع به سمت اندیشه‌های بلند امام(ره) می‌رویم، در غیر این صورت مسئولین به سمت دنیاگرایی و دنیاطلبی رفته و فاصله با شخصیت حضرت امام(ره) بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات