خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

محرومیت‌زدایی و مشارکت مردمی در رفع محرومیت‌ها هدف از اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان هدف از اردوهای جهادی را محرومیت‌زدایی و نیز مشارکت مردمی در رفع محرومیت‌ها برشمرد و گفت: سال گذشته تعداد 40 هزار نفر در سطح استان همدان به اردوهای جهادی اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۹۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

محرومیت‌زدایی و مشارکت مردمی در رفع محرومیت‌ها هدف از اردوهای جهادیبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، شهرام صادقی در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت دانش‌آموزی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی واحدهای کوچک مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی زود بازده از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی سپاه استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد در 2 بحث واحدهای تولیدی کوچک کشاورزی و صنایع تبدیلی بیشتر نیازمند بوده که در راستای اقتصاد مقاومتی سال گذشته با استفاده از تسهیلات 12 کارگاه میوه خشک کنی افتتاح و به بهره برداری رسید.

صادقی در ادامه با اشاره به طرح اردوهای جهادی گفت:اعتبارات  طرح اردوهای جهادی در راستای محرومیت زدایی هرساله   توسط سازمان بسیج ، قرارگاه کوثر زیر مجموعه قرارگاه خاتم ، خیرین و دستگاه‌های اداری تامین می‌شود که سال گذشته تعداد 40 هزار نفر در سطح استان همدان  به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی هدف از اردوهای جهادی را محرومیت‌زدایی و نیز مشارکت مردمی در رفع محرومیت‌ها برشمرد و افزود: در اردوهای جهادی امسال شناسایی مناطق هدف در راستای محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شده که با شناسایی این مناطق هر یک از گروه‌های جهادی  در یک منطقه به مدت 3 تا 5 سال مستقر و نسبت به برطرف کردن نیازها و محرومیت‌ها این مناطق اقدام می‌کنند.

صادقی خاطر نشان کرد: در پروژه‌های عمرانی طرح اردوهای جهادی پروژه‌های آب و اشتغال‌زایی در اولویت هستند .

وی عنوان کرد: سال گذشته ۴۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در قالب واحدهای تولیدی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی سپاه در سطح استان همدان اجرا شد.

* 8 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه سال گذشته توسط بسیج سازندگی سپاه اسدآباد 600 میلیون تومان تسهیلات  به 68 نفر در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی  پرداخت شده، اظهار داشت:این میزان تسهیلات سال گذشته جهت 120 نفر ایجاد اشتغال کرده  که از جمله این اشتغال‌ها می توان به راه‌اندازی 12 کارگاه میوه خشک کنی اشاره کرد.

کریم حمیدوند همچنین با اشاره به آموزش یک هزار و 440 نفر در سال گذشته توسط بسیج سازنگی سپاه شهرستان در راستای طرح های اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی، افزود:آموزش افراد و جرأت دادن به افراد برای ورود به صحنه عمل و اشتغال و تولید یکی از مهمترین کارهای انجام شده بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه طرح اردوهای جهادی دارای رنگ و بوی فرهنگی هستند، افزود: زمینه کار در اردوهاد جهادی فراهم بوده و جوانان در این اردوها به منظور محرومیت‌زدایی  می‌توانند شناخت ذهنی خوبی از این مناطق در طرح هجرت داشته باشند.

فرماندار اسدآباد در ادامه با مخاطب قرار دادن بخشداران و دستگاه های اجرایی گفت: بخشداران و ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پروژه‌های کوچک و ریز خود را که به اعتبار کمتری نیازمند هستند برای انجام به اردوهای جهادی محول کرده و اردوهای جهادی این پروژه های تعریف شده را به عنوان پیمانکار با  اعتباری کمتر در بازه زمانی کوتاهی  انجام دهند.

وی همچنین میزان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی این شهرستان را 8 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود:خوشبختانه این تسهیلات به دو برابر افزایش یافته و در راستای جذب آن یک فرصت 40 تا 45 روزه خواهند داد  که باید از این فرصت به دست آمده در راستای جذب سرمایه گذار  و اشتغال بکوشیم .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات