یک کارشناس دینی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مطرح می‌کنند تا کی باید مبارزه و جنگ کرد؟ گفت: این افراد نمی‌دانند اگر مقاومت و مبارزه هزینه دارد، سازش و عافیت طلبی هم هزینه دارد و عامل تمام این سستی ها، ضعف بصیرت و اشتباه محاسباتی است که با قیاس کردن به وجود می آید.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۷۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛  حجت‌الاسلام الهی از مبلغان حوزه علمیه در مراسم عزاداری پایوران و نیروهای وظیفه سپاه خمین به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع)  بر داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی تاکید کرد و گفت: با مرور تاریخ اسلام می بینیم که ضربه‌ها و شکست‌هایی که به اسلام وارد شده است ناشی از ضعف بصیرت و سستی و ناآگاهی بوده است.

وی با اشاره به آیه 40 سوره آل عمران گفت: مصادیق این سستی را می‌توان در جنگ احد، با اطاعت نکردن از رهبری و در قضیه سقیفه، مشاهده کرد و این ب‌ بصیرتی، سکوت و سازش  سیر تاریخ امت پیامبر(ص) را تغییر داد.

این مبلغ دینی بیان کرد: در حال حاضر نیز در کشور این سستی وجود دارد و مقام معظم رهبری در چند دیدار اخیر با مسئولین و اقشار مختلف به موضوع تاکید کردند که سستی ها به دلیل بی بصیرتی است .

حجت‌الاسلام الهی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مطرح می‌کنند تا کی باید مبارزه و جنگ کرد؟ گفت: این افراد نمی‌دانند اگر مقاومت و مبارزه هزینه دارد، سازش و عافیت طلبی هم هزینه دارد و عامل تمام این سستی ها، ضعف بصیرت و اشتباه محاسباتی است که با قیاس کردن به وجود می آید.

این مبلغ حوزوی با اشاره به جنگ صفین گفت: در جنگ صفین که قرآن ها را بر سر نیزه کردند و پیشنهاد مذاکره دادند، افراد ناآگاه و بی بصیرت گفتند« علی(ع) وقتی می تواند صلح کند، چرا می جنگد؟  و علی (ع)قصد جنگ با قرآن دارد، در حالیکه علی(ع) قرآن ناطق و مجسّم حق و اسلام بود.»

حجت الاسلام الهی در بخشی دیگر از سخنرانی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:  مقام معظم رهبری فرمودند« جنگ امروز، جنگ اراده ها است» کلید واژه ها جنگ نرم و نفوذ بود، استکبار به دنبال تحمیل اراده باطل خود است و به این منظور از تغییر واژه ها شروع کرد.

وی تصریح کرد: واژه مرفهین بی‌درد به قشر برخوردار، مستکبر به قدرت های جهانی و ابرقدرت ها، مستضعف به قشر آسیب پذیر به معنی کسی که خودش مقصر است، واژه امت که به همراه امامت می آید به شهروند« جامعه مدنی» تغییر دادند و به معنای اعتراض به خدا و پیامبر و مومنان است و این آسیب ها به دلیل کوتاهی و بی تفاوت بودن بسیاری از نیروهای داخلی و حتی انقالابیون و... است و می توان گفت نوعی از رخنه جریان نفوذ است که در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نیز وارد شدند  و برای آحاد جامعه و عموم مردم برنامه دارند؛ با داشتن بصیرت می توان این فتنه ها را تشخیص داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام این حوادث و فتنه‌هایی که توسط دشمن طراحی و اجرا می‌شود ناشی از کم کاری و اهمال‌گری افراد و حتی خواص در جامعه است  که به دلیل نداشتن بصیرت کافی نتوانستند افکار عمومی را در جامعه هدایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات