خبرهای داغ:
برداشت جو مزارع میامی آغاز شد

برداشت جو از زمین های کشاورزی شهرستان میامی که قطب تولید غلات استان سمنان به شمار می رود آغاز شد.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان قرار دارد، به خاطر شرایط آب و هوایی خوب و خاک حاصلخیز بیشترین تولید محصولات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۴۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی، حدود 55هزارتن محصول جو استان سمنان ، به طور معمول 70درصد در شهرستان میامی تولید می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میامی اعلام کرد: امسال 6هزارو 900هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت جو رفته است.
علی اصغرمحمدی افزود: نخستین برداشت جو در روستاهای پل ابریشم و فرومد از مناطق گرمسیری انجام شده و به تدریج مزارع واقع در مناطق سردسیری کالپوش هم درو می شوند.
وی افزود: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته شده است.
پارسال حدود۱۱ هزارتن جو در این شهرستان تولید شد .
محمدی با بیان این که، کشت جو در شهرستان میامی به صورت آبی ودیم است ،افزود : برای آسان سازی کار برداشت و تحویل محصول به مراکز خرید، هماهنگی با دستگاه های مسوول و بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های شهرستان ضروری است.
وی بااشاره به پیش بینی برداشت بیش از۱۱ هزارتن جو و 47هزارتن گندم درسال زراعی جاری گفت : امسال 22هزار هکتار از زمین ها این شهرستان به کشت غلات اختصاص داشت که از این میزان 14هزارو900 هکتار گندم و 6هزارو900هکتار زیر کشت جو رفت.
وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت کلزا دراین شهرستان تصریح کرد : یکی از مشکلات عدم توسعه کشت کلزا در شهرستان میامی کمبود کمباین در زمان برداشت این محصول بود که باهماهنگی انجام شده
چهار دستگاه کمباین به امکانات برداشت این محصول تجهیز شد .
وی گفت: کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی با ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌ بندی ؛ برروند برداشت محصول نظارت کامل خواهند داشت و با معاینه فنی کمباین ها قبل از شروع به کار و هنگام برداشت ازریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری می نمایند.
محمدی از آمادگی پنج مرکز خرید در شهرستان خبر داد وافزود: این مراکز کار خرید گندم و جو را به صورت شبانه روزی انجام می دهند.
جو یکی از محصولاتی است که به صورت تضمینی خریداری می شود، امسال قیمت خرید تضمین هر کیلو جو با 10 درصد افزایش نسبت به پارسال 11هزارو 330 ریال اعلام شده است.
شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش های جوی مطلوب ، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند ، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول استان را دارد .
میامی در شرق استان سمنان ، با 2 بخش مرکزی و کالپوش و 40 روستا بیش از 40 هزار تن جمعیت دارد که 88 درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها