خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان تأکید کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با ابراز تاسف از اینکه جامعه امروزی شناخت لازم و کافی از امام راحل را ندارد بر لزوم ورود مراجع فرهنگی و علمی کشور در آشناسازی جوانان با ابعاد شخصیتی امام(ره) تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۴۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

لزوم ورود مراجع فرهنگی و علمی کشور در آشناسازی جوانان با ابعاد شخصیتی امام(ره)حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل اظهار داشت: حضرت امام خميني(ره) پـس از انبياء بزرگ الهي و ائمه معصومین(ع) از کم نظيرترين و ممتازترين شخصيت هاي تاريخ بشريت است.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان نمونه‌ای از انسان كامل و شخصيتي جامع  یاد کرد و افزود: امام راحل در ابعاد مختلفی تخصص و تبحر داشت که شخصیت علمی، سیاسی، عرفانی، فقهی، فلسفی، عبادی و... ایشان  قابل بررسی و مطالعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیاری از ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) مغفول مانده است، گفت: حضرت امام(ره) اندیشه ایده‌عالی داشتند اما در جامعه بیشتر بعد و شخصیت سیاسی حضرت امام(ره) مورد بررسی قرار می‌شود در حالی که شخصیت ایشان در جهات مختلفی همچون عدالت محوری، استکبارستیزی، تاکید ایشان بر ایجاد اتحاد و انسجام بین مسلمین، مبارزه با ظلم و مسئله قدس را که به عنوان مسئله اول مسلمین مطرح کردند و همچنین در بعد سیاسی علاوه بر سیاست داخلی، سیاست خارجی ایشان نیز قابل بررسی و استفاده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه جامعه امروزی شناخت لازم و کافی از امام راحل را ندارد بر لزوم ورود مراجع فرهنگی و علمی کشور در آشناسازی جوانان با ابعاد شخصیتی امام(ره) تاکید کرد و یادآور شد: مراجع فرهنگی و علمی ما باید در خصوص شخصیت آن حضرت در ابعاد مختلف مقالات بسیاری بنویسند و جوانان را با شخصیت امام(ره) آشنا سازند.

گنجعلی بر لزوم احیای اندیشه و تفکر امام(ره) برای جامعه کنونی پرداخت و گفت:  در شرایط کنونی  که دشمنان اسلام با هدف مقابله با کارآمدي انقلاب اسلامي و نفوذ انديشه الهي امام(ره) در جهان پای کار آمدند و سياست استحاله فکري و تضعيف انگيزه نيروهاي انقلاب را تعقيب مي‌کنند دستيابي به بينشي عميق در اين زمينه بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در همین خصوص شناخت فلسفه تشکیل حکومت انقلاب اسلامی ایران را در گرو شناخت شخصیت و ابعاد فکری امام(ره) دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه مؤسس و معمار این انقلاب، حضرت امام (ره) است، چنانچه بخواهیم فلسفه، اهداف و آرمان تشکیل این حکومت را بشناسیم و حکومت در مسیر صحیح حرکت کند باید شخصیت امام(ره) را بشناسیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه شناخت شخصیت حضرت امام(ره) و معرفی واقعی افکار ایشان مانع تحریف شخصیت امام(ره) است، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد این هستیم برخی از افراد بسیاری از افکار حضرت امام(ره) که همچون روز روشن بود را مورد تحریف قرار دادند.

وی در بیان مصادیق افکار تحریف شده امام(ره) درسال‌های اخیر به مسئله دشمنی با آمریکا اشاره و بیان کرد: برخی افراد در اندیشه و افکار حضرت امام(ره) در مسئله نگاه و مذاکره با امریکا اینگونه تحریف ایجاد کرده‌اند که  نظر و افکار امام(ره) در  اواخر عمر نسبت به آمریکا تغییر پیدا کرده و خواهان ارتباط با آمریکا بودند.

گنجعلی اضافه کرد: این در حالی است که از ابتدا تا آخر عمر امام(ره) در سخنرانی‌ها، فرمایشات، اعلامیه‌های و نامه‌های ایشان یک نکته در خصوص مذاکره و ارتباط با آمریکا دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد در جامه سعی در تحریف اندیشه‌های امام(ره) دارند بر ضرورت تبیین اندیشه‌های ایشان تاکید و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه تبیین اندیشه‌های امام(ره) مانع از تحریف افکار ایشان می‌شود در راستای چرایی و هدف ایجاد انقلاب   تاثیرگذار است، تا بدانیم به چه سمت و سویی حرکت کنیم چراکه شناخت اندیشه حضرت امام(ره) ما را در رساندن به آن اهداف کمک شایانی خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با  بیان اینکه اندیشه استکبارستیزی امام خمینی(ره) در جامعه امروزی کمرنگ شده است، گفت: متاسفانه برخی افراد به دلیل اختلافات جناحی و حزبی اندیشه استکبارستیزی حضرت امام(ره) را تحت شعاع قرار دادند، در صورتی که فلسفه بعثت برای انبیاء که عبادت حضرت حق و مبارزه با طاغوت بود حضرت امام نیز آن را در طول زندگی سیاسی خود کاملا شفاف و روشن نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه در اندیشه‌های فلسفی امام(ره) در جامعه کار نشده است، تصریح کرد: این در حالی  است که حضرت امام(ره) در بعد فلسفی صاحب نظر هستند اگر چه امام راحل  نوشته‌های فلسفی آنچنانی هم ندارند و بیشتر کتاب‌های عرفانی تالیف کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات