مراسم قرآن به سر کردن در مساجد و حسینیه‌های استان گیلان برگزار و مومنین و مومنات در آن مغرفت و آمرزش را از خداوند مسئلت کردند.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۱۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، امشب نخستین شب از لیالی قدر است که درهای آسمان گشوده شده و فرشتگان بال‌های خود را برای اجابت دعا در پهنه زمین گسترانیده‌اند.

امشب خدا به بندگانش فرصتی دوباره داده تا هرچقدر که گناه کرده‌اند به سویش بشتابند و کوی سبقت توبه و انابه را یک‌به‌یک از یکدیگر بربایند و به معبود خویش بپیوندند.

 لیالی قدر ازجمله لحظاتی هستند که زمینیان به آسمانی‌ها نزدیک‌ترند و سیر مشتقان و مخلصان به‌سوی رب‌العالمین بیشتر است.

لیالی قدر طبق تعابیر دینی نزدیک‌ترین حالات نزدیکی آسمان به زمین است و اگر انسان در سایر شب‌ها نتوانسته با معبود خود خلوت کند و به اجابت برسد، در امشب می‌تواند فرصت را غنیمت شمرده و خود را با خالقش هم‌نشین کند.

امشب جنس قسم‌های مردم دیار میرزا کوچک جنگلی با سایر شب‌ها فرق می‌کند چون آن‌ها با بک یا الله و بک یا محمد و بک یا علی و قسم دادن به پیشوایان بعد از آن‌ها کوتاه‌ترین دعا برای بلندترین آرزو یعنی اللهم عجل لولیک الفرج را از خداوند منان استدعا می‌کند و با تضرع و خشوع نجات عالم را فریاد می‌کشند و ستون‌های آسمان را می‌لرزاند.

امشب پیر و جوان، خرد و کلان و دختر و پسر گیلان زیر چتر رحمت و مغفرت الهی در سراسر استان شتافته‌اند و در این ماه که دست و پای شیطان در غل و زنجیر بوده و خدا فرشتگان را مأمور نوشتن سرنوشتشان کرده کشکول‌های گدایی به دست گرفته‌اند تا دری از مغفرت و رحمت خدا را بر روی خود بگشایند و به سعادت برسند.

حال و هوای شب‌های قدر در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه کمتر از مساجد و حسینیه‌ها نیست و مردمان دیار بهجت عارفان و سالار دیلمی و میرزایی شفتی همه دست به دعا شده‌اند و یک‌صدا قرآن به سر الهی العفو را فریاد می‌کشند.

مؤمنان و مؤمنات سرزمین گیلان کنار سفره توبه و انابه الهی نشسته‌اند و سرنوشت سعادتمندانه و سخاوتمندانه را از درگاه و دریای پر مغفرت خداوند روزی می‌طلبند.

احیاکنندگان امشب گیلان با ۷۰ بار لعن کردن قاتل امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و دعا و ضجه زدن بر اباعبدالله الحسین (ع) و نماز گزاردن، سفره شب اول قدر را جمع کرده و از خدا توفیق حضور در شب‌های قدر پیش رو را التماس می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات