برآورد اولیه طوفان در منطقه 20 اعلام شد
خبرگزاری بسیج: شهردار شب شهرداری منطقه 20 از شکستگی 200 درخت، ریزش یک مورد دیوار و خسارت به 8 دستگاه خودرو در اثر طوفان تهران در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۹۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 مرتضی حسنی رئیس روابط عمومی و شهردار شب این منطقه در شب طوفانی با بیان این مطلب گفت: وقوع طوفان شدید عصر امروز تهران که طبق گزارش هواشناسی سرعت وزش باد 16 متربرثانیه و 58 کیلومتر بر ساعت بوده است تا این لحظه ، موجب آسیب به 200 درخت در سطح معابر نواحی هفت گانه منطقه 20 شده است .

 حسنی ادامه داد: این طوفان موجب سقوط کامل 35 درخت و شکستگی شاخه های 165 مورد از درختان معابر شهری منطقه 20 شد که نیروهای متخصص مجهز به ابزار و تجهیزات لازم، نسبت به تنه بر و همچنین بریدن شاخه های آسیب دیده سریعا اقدام کردند تا  ضمن بازگشایی معابر ، به شهروندان آسیبی وارد نشود.

وی افزود: سقوط 8 درخت بر روی خودروهای پارک شده در معابر و ریزش دیوار یک پارکینگ در خیابان پروین اعتصامی از دیگر خسارت های وارد شده در منطقه 20 است.

حسنی به آماده باش مدیریت شهری منطقه 20 بر اساس پیش بینی های هواشناسی اشاره کرد و گفت: نیروهای خدمات شهری، فضای سبز، سامانه 137 و نواحی هفت گانه در اولین لحظات وقوع حوادث در محل حاضر شدند و نسبت به برش شاخه های شکسته و جمع آوری خسارت های وارده اعم از جمع آوری شاخه ها  با استفاده از تجهیزات فنی اقدام کردند.

وی ادامه داد: در حوادث اتفاق افتاده آسیبی به شهروندان وارد نشده است و همچنان عوامل امدادی و کمک رسانی شهرداری منطقه 20 در آماده باش هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

شهردار شب منطقه 20 در پایان افزود : با برش شاخه ها و بازگشایی معابر ، با استفاده از ماشین آلات ، جمع آوری سرشاخه ها و تنه درختان برش خورده آغاز شده و همزمان پایش و بررسی وضعیت درختانی که در  بوستانها و دیگر نقاط غیر معبری قرار دارند در حال انجام است .

 

ارسال نظرات