مدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر:
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر در آستانه شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) در کلاس اخلاق در جمع کارکنان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: صبر امیرالمؤمنین علی (ع) صبر ویژه ای بود که اسلام به واسطه آن پابرجا ماند.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۸۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی اظهار کرد: یکی از فضایلی که در قرآن کریم مکرر بر آن سفارش شده است صبر است تا جایی که صبر را رأس الایمان دانسته اند یعنی اگر ایمان را یک جسم در نظر بگیریم سر این جسم که در واقع نقش حیاتی برای آن دارد صبر هست.
وی تصریح کرد: چه بسا انسان به واسطه کم تحملی گاهی کاری انجام دهد که از مراتبی که به دست آورده است نزول کند تا جایی که علمای اخلاق فرموده اند گاهی یک عصبانیّت و یک برخورد می تواند انسان را بیست سال عقب بیندازد.
این استاد اخلاق، صبر در برابر دیگران را یکی از انواع صبر عنوان و خاطرنشان کرد: صبر در برابر دیگران به خصوص امروزه که مشکلات متعددی در جامعه وجود دارد از اهمیّت ویژه ای برخوردار است به ویژه این که گاهی ما به واسطه این مشکلات، کم تحملی خود را در خانواده نشان می دهیم که این مسئله کاری ناپسند است.
حجت الاسلام جمالی افزود: صبر در اطاعت الهی نیز یکی دیگر از انواع صبر است تا جایی که مثلاً از روزه گرفتن به عنوان صبر یاد می شود و در واقع ما برای با ایمان ماندن هیچ راهی جز صبر و تحمل نداریم و اگر بتوانیم هیچ گاه عصبانی نشویم خیلی خوب است.
وی صبر امام علی (ع) را باعث حفظ دین اسلام برشمرد و اذعان کرد: زمانی امام علی (ع) با شمشیر کشیده در کنار پیامبر اکرم (ص) قرار می گرفتند، از ایشان دفاع نموده و جان خود را سپر جان ایشان می کردند اما یک زمانی هم حفظ اسلام در گرو صبر امیرالمؤمنین علی (ع) بود که حضرت در این زمان نیز به خوبی در برابر مسائل پیش آمده صبر کردند.
جمالی اذعان کرد: امروز نیز گاهی حفظ دین در گرو صبر اشخاص انقلابی است که این مسئله در واقع درسی است که ما از امیرالمؤمنین علی (ع) آموخته ایم و اگر امروز مشاهده می کنید که کسانی در لندن نشسته‌ و حقوق خود را به دلار می‌گیرند و تبلیغ تفرقه می کنند و خود را از حضرت علی (ع) و مقام معظم رهبری ولایی تر می دانند بدانید که این مسائل همگی به ضرر اسلام است.
وی در پایان تأکید کرد: گاهی حفظ انسجام و پرهیز از تفرقه است که می تواند دین را حفظ کند و امیدواریم که ان شاء الله خداوند در شب های قدر به همه ما توفیق دهد که بتوانیم رهرو صادقی برای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشیم.
انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها