مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: شب قدر سرنوشت انسان‌ها براى یک سال، بر طبق لیاقت‌ها و شایستگی‌هاى آنها، تعیین می‌شود لذا باید این شب را بیدار بود، توبه کرد خودسازى کرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۷۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در مراسم احیای شب‌های قدر در حسینیه سپاه ناحیه اراک که با حضور جمعی از پایوران و نیروهای وظیفه این ناحیه برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌هایی که قدر زمان و فرصت‌های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه کاهلی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند، گفت: چنین افرادی قدر و ارزش شب‌های قدر را نیز دانسته و برای کسب خیرات و برکات این فرصت معنوی تلاش می‌کنند.

وی افزود: شب قدر، باران رحمتی است که در جویبار هر فرد و هر جمع، به اندازه او جاری می‌شود؛ شخصیت افراد به گونه‌ای شکل گرفته که بعضی از آنان، توان پذیرش جریان رودی بیکران از رحمت و برکتِ قدر را دارند و برخی دیگر، این زمینه را ندارند لذا حقیقت شب قدر، از نوع حقایق قرآنی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک یکی دیگر از ویژگی‌های شب قدر را بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان خواند و گفت: باید تلاش مضاعف کرد تا غفران الهی در این شب بخشش گناهان شامل حال انسان شود.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه در این شب کارهای خیر مثل نماز و زکات و خدمت به مردم را فراموش نکنیم، گفت: ثواب کار خیر در این شب هزار برابر ماه‌های دیگر است و اگر صدقه را در شب قدر بدهید نسبت به روزهای عادی هزار برابر می‌شود که اهمیت این شب را می‌رساند. 

وی افزود: کسی که در این شب کوتاهی بورزد و بخوابد، دیگر خیری برای او نیست از آنجا که در شب قدر سرنوشت انسان‌ها براى یک سال، بر طبق لیاقت‌ها و شایستگی‌هاى آنها، تعیین می‌شود لذا باید این شب را بیدار بود، توبه کرد خودسازى نمود و به درگاه خدا رفت و لیاقتى بیشتر و بهتر براى جلب رحمت او پیدا کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: دعای شب‌های قدر روشنی‌بخش است که تکرار تلاوت آن به صورت هدفی برای ما است پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته، بهتر است مفهوم آن را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات