رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری میامی بابیان اینکه ۱۰۰ درختچه تاغ توسط قاچاقچیان چوب در این شهرستان قطع‌شده است، گفت: متخلفان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۵۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدعلی رضایی گفت: بابیان اینکه قاچاقچیان چوب در منطقه صدرآباد شمالی میامی اقدام به قطع درختان تاغ کرده بودند که بااطلاع رسانی مردم دستگیر شدند، ابراز داشت: این متخلفان حدود ۱۰۰ اصله تاغ را قطع کردند که با در دست داشتن مدارک، پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی بابیان اینکه این متخلفان، شبانه با استفاده از دو دستگاه نیسان در حال حمل چوب درختان تاغ بودند، افزود: بااطلاع رسانی عمومی، قرق بان‌ها بلافاصله به محل اعزام شدند و درحالی‌که متخلفان قصد فرار را داشتند با هماهنگی نیروی انتظامی یکی از وانت‌ها در عباس‌آباد و وانت دیگر در دوچیله واقع در محور عباس‌آباد – میامی توقیف شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری میامی بابیان اینکه تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی جبران‌ناپذیر هستند، ابراز داشت: باید برای حفظ این منابع خدادادی که سال‌ها در عرصه بیابان وجود دارند تلاش شود، حذف آن‌ها باعث ایجاد فرسایش خاک و بروز ریز گرد در منطقه می‌شود لذا نگهداری درختچه تاغ در نواحی بیابانی بسیار حائز اهمیت است.

رضایی در ادامه تصریح کرد: تاغ ازجمله گونه‌های ارزشمند و مقام به خشکی و گرما محسوب می‌شود که از گسترش بیابان پیشگیری می‌کند بنابراین اداره منابع طبیعی به منظور حفظ این منابع با هرگونه قاچاق چوب به شدت مقابله خواهد کرد.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم هرگونه موارد مشکوک در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست را بلافاصله با نیروهای مرتبط درمیان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها