یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بسیج:

امام خمینی(ره) منظومه رفتاری امیرالمومنین (ع) را در حوزه اقتصاد و معیشت برگزید

دانش گفت: رویکرد اقتصادی امام خمینی (ره) بر این نکته تاکید دارد که می توان از منظومه فکری و رفتاری امام علی (ع) در حوزه معیشت و اقتصاد به عنوان یک مدل اقتصادی و الگوی موفقی برای اقتصاد اسلامی استخراج نمود.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۰۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

حسینعلی دانش یکی از اعضای فعال بسیج اساتید استان یزد و صاحبنظر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: فرضیه اصلی رویکرد اقتصادی امام خمینی (ره) بر این نکته تاکید دارد که می توان از منظومه فکری و رفتاری امام علی (ع) در حوزه معیشت و اقتصاد به عنوان یک مدل اقتصادی و الگوی موفقی برای اقتصاد اسلامی استخراج نمود.

وی با بیان اینکه کشاورزی زیربنای اصلی در توسعه اقتصادی امام علی (ع)  است افزود: امام خمینی (ره) هم این باور را تاکید داشتند که کشاورزی عامل اصلی در توسعه اقتصادی است.

دانش در ادامه افزود: برخی تصورشان بر این است که توسعه اقتصادی با پیشرفت های فنی در بخش صنعت تحقق می یابد این در حالی است که تا زمانی که نیازهای ضروری و ابتدایی انسان تامین نشود مازاد درآمد برای سرمایه گذاری و مازاد نیروی کاری برای اشتغال در بخش صنعت به وجود نخواهد آمد.

این استاد دانشگاه در خاتمه افزود: امام علی (ع) گرچه  در سنت گفتاری خود همه فعالیت های مفید اقتصادی اعم از صنعت، تجارت، خدمات و کشاورزی را مورد تشویق قرار داد و شخصا کشاورزی را برگزید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار