مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در آستارا

امام خمینی الگوی کامل از انسان نمونه در عصر حاضر است

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت برگرفته‌شده امام خمینی از امام علی علیه‌السلام گفت: امام خمینی الگوی کامل از انسان نمونه در عصر حاضر است.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۰۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد زاده امروز در بین الصلاتین نماز جماعت ظهر و عصر سپاه ناحیه آستارا در جمع پایوران و سربازان با اشاره به نکات مهم در تربیت انسان و بهره‌گیری از الگوهای عملی موفقی که قرآن کریم نیز بر آن تأکید شده اظهار کرد: امام راحل عظیم‌الشأن از نمونه الگوهای عینی انسان کامل در عصر حاضر است که زندگی ایشان در تمام عرصه‌ها درس‌آموز بوده و تبعیت عملی از فرمایشات ایشان، ضامن سعادت فرد و جامعه اسلامی است.

وی تقارن ارتحال امام (ره) با ایام ضربت خوردن امیرالمؤمنین علیه‌السلام را زمینه‌ای برای شناخت بیشتر مکتب امام دانست که پایه‌های آن برگرفته از مکتب آن امام همام علیه‌السلام است.

امام جماعت و مدرس کلاس‌های اخلاق سپاه ناحیه آستارا با اشاره به آیه 54 سوره مائده گفت: خداوند در این آیه شریفه که طبق بیان برخی از مفسرین و برخی روایات فریقین در مقام منزلت امیرالمؤمنین نازل‌شده، ویژگی‌های مؤمن واقعی را نام‌برده که نرمش با برادران دینی و سرسختی با دشمنان ازجمله این ویژگی‌های است.

محمد زاده با بیان اینکه نترسیدن از ملامت سرزنش کنندگان، از نشانه‌های مؤمن در این آیه شریفه است، به‌افتخار نمودن امیرالمؤمنین (ع) به وجود این صفت در خود و توصیه به ایجاد آن در بین مسلمانان به‌عنوان اهمیت این ویژگی نام برد و افزود: قاطعیت و شجاعت امام راحل عظیم‌الشأن برگرفته از همین آیه شریفه است و دوست و دشمن ایشان را مرد این عرصه می‌شناسند که نمونه آن فتوای ایشان به اعدام سلمان رشدی است که باوجود نگرانی برخی نسبت به تبعات بین‌المللی آن، ذره‌ای کوتاه نیامدند و پیام روشنی به دوستان و دشمنان دادند که مکتب اسلام، اهل عقب‌نشینی از اصول نیست.

این مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: خدا را شکرگزار هستیم که بعد از ارتحال آن عزیز سفرکرده، زیر پرچم کسی هستیم که از همین تبار است و در مراحل حساس تصمیم‌گیری نظام ثابت کرده که دیپلمات نبوده بلکه انقلابی به تمام‌عیار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات