دوری از حرام انسان را به ملکوت می برد پس اگر از حلال دوری کنیم خداوند چه می خواهد بدهد که همان نزول قرآن بر قلب انسان است. ماه رمضان را به سادگی از دست ندهیم. خود سازی در ماه رمضان در همه خصوصیات شخصی از دیگر خواص این ماه است. خوش اخلاقی را باید در خودمان تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۳۸۶۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از ناحیه مقاومت بسیج، به مناسبت ایم ماه مبارک رمضان سلسله مباحث اخلاق در این ناحیه برگزار شد.

 کلاس اخلاق با سخنرانی حجه الاسلام صالحی امام جماعت مسجد جامع هشتیکه گلوگاه برگزار شد.

حجه الاسلام صالحی با بیان یک سوال که چرا در ماه رمضان روزه می گیریم و خدا چه چیزی می خواهد به ما بدهد آغاز کرد. خداوند در ماه رمضان حلال را حرام کرده چون می خواهد قرآن به قلب ما نازل شود.

وی افزود: پس  قلب ما باید پاک باشد تا قرآن نازل شود و کسی که بهترین بهره را از سفره خدا در ماه رمضان می برد امام زمان (عج) است چون هر روز قرآ ن بر قلب ایشان نازل می شود. خدا همه را دعوت کرده تا از این سفره بخورند.

حجه الاسلام صالحی اظهار داشت: دوری از حرام انسان را به ملکوت می برد پس اگر از حلال دوری کنیم خداوند چه می خواهد بدهد که همان نزول قرآن بر قلب انسان است. ماه رمضان را به سادگی از دست ندهیم. خود سازی در ماه رمضان در همه خصوصیات شخصی از دیگر خواص این ماه است. خوش اخلاقی را باید در خودمان تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: ماه رمضان ماه قرآن، ماه خود سازی ، ماه مغفرت و بخشش الهی است که کف کار است در حالی که بعضی از انسانها از این هم محروم هستند. ماه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی است که از لحاظ روحی قوی شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها