حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، گفت: یاوران دین خاک را به افلاک و سرا را به ثریا می بند.
کد خبر: ۹۰۲۳۸۲۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم گفت:  افتخار همه ما این است که منسوب به امیرالمؤمنین و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان سورکی افزود: افتخار می کنیم، سرباز آن عبد صالحی هستیم که علی گونه نام مقدس امیرالمؤمنین و اهلبیت را احیا کرد و در شب تاریک و ظلمانی اینگونه درخشید و به اسلام و مسلمین و شیعیان جهان عزت داد.

وی ادامه داد: اگر اهلبیت پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نبودند، امروز حیران و سرگردان بودیم؛ همانگونه که می بینید جوامعی که دستشان از دامن اهلبیت بریده، به سرگردانی دچار شده اند.

استاد حوزه علمیه قم، گفت: شیعه علی بودن سخت است. مولای متقیان می فرمایند: من از آن گروهی هستم که در راه خدا قدم برمی دارند و از هیچ سرزنش و ملامتی باک ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان تصریح کرد: امروز پای دین ایستادن و ماندن بر دین، کار حججی هاست. بر اساس روایتی دینداری در این زمان همچون بردن چراغ روشن در شب طوفانی از شرق عالم به غرب عالم است.

وی، تأکید کرد: برای ماندن در دین، باید فرمایشات مولای متقیان را مورد توجه قرار دهیم و از ملامت و سرزنش ملامتگران نترسیم و هراسی به دل راه ندهیم. باید مثل حضرت امام خمینی(ره) محکم باشیم و حرف خود را با قاطعیت بزنیم و در تُن صدایمان هیچ لرزشی نباشد و تمام وجودمان را صداقت بگیرد.

این استاد حوزه علمیه قم، زنده بودن را در گرو عشق به اهلبیت دانست و افزود: حضرت امام خمینی(ره) هم به سپاه عشق می ورزیدند و با وجود اینکه می دانیم اهل گفتن سخنان غلوآمیز نبودند؛ فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. و یا اینکه در جایی دیگر فرمودند: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اضافه کرد: امروز سپاه در پرونده خودش یک اسامی و چهره هایی را به ثبوت رسانده که اولیای خدا هم آرزو می کنند مثل آنها باشند.

وی، با قرائت فرازی از زیارت وارث، اهمیت شهدای راه دین خدا را یادآور شد و گفت: اولیای خدا هم مقابل شهیدان می ایستند و می گویند پدر و مادرم به فدای شما باد؛ زیرا شهیدان پاک بودند و خاک را هم طیب و پاک کردند و وظیفه شما این است که ثمره دین و دینداری را از تربت پا شهیدان بیرون بیاورید.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، افزود: یاوران دین، خاک را افلاک و سرا را به ثریا می برند. شهیدان وظیفه خود را انجام داده و این سرزمین را بستر پاکی قرار دادند و وظیفه ما ایستادن برابر ظلم و ناپاکان، بندگی خدا و ساییدن سر به آستان معبود، عفت و حجاب و حیا و پاکدامنی، تقوا و عدالت پیشگی است.

استاد حوزه علمیه قم، میوه ها و ثمره های خون شهیدان را امنیت، استقلال، آزادی، دین و دینداری دانست و گفت: باید ما هم همچون حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت امام سجاد علیه السلام، بعد از شهدا به تکلیف خود عمل کنیم.

وی، در پایان با اشاره به فضیلت شبهای معنوی قدر، تأکید کرد: در شبهای بافضیلت قدر، از راه انس با قرآن و نماز ، بهره معنوی را ببرید ؛ زیرا یاد خدا مایه آرامش دلهاست.

شایان ذکر است: قرائت قرآن، ذکر توسل به حضرت علی علیه السلام و روضه، نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام و رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این محفل معنوی بود که با حضور فرماندهان، مسئولین، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

گفتنی است: نظیر این مراسم به پاس بزرگداشت شهادت نخستین پیشوای شعیان جهان و ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در نواحی سپاه شهرستان های 9گانه استان چهارمحال و بختیاری نیز برگزار گردید.

ارسال نظرات