فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار در گفت‎وگو با «بسیج»:

بهترین گرامیداشت یاد امام (ره) بررسی و تمسک به اصول فکری ایشان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار تاکید کرد: بهترین گرامیداشت یاد امام (ره) بررسی و تمسک به اصول فکری ایشان است.
کد خبر: ۹۰۲۳۸۱۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: بهترین گرامی داشت بررسی و تمسک به اصول فکری حضرت امام (ره) است.

وی در ادامه بیان داشت: مدعیان پیروی از امام راحل باید در همه‌ی ایام سال، اصول فکری ایشان را مبنای عمل قرار دهند و افکار و اندیشه‌های ایشان را گره گشای مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور بدانند.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار اظهار داشت: متاسفانه برخی امروز دوران افکار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) را تمام شده می‌دانند و برخی هم ایشان را فقط به عنوان یک شخص محترم سیاسی گرامی می‌دارند، در صورتیکه لازم است ایشان به عنوان شخصی که افکار و اصول فکری او باید مبنای جهت گیری‌های سیاست داخلی و خارجی باشد گرامی داشته شود.

مظلوم گفت: به طور مثال مشکلات اساسی کشور امروز مسائل اقتصادی و سیاست خارجی است و به نظر بنده راه حل این مشکلات در اصول فکری و فرمایشات ایشان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی مسئله مهم در اقتصاد برای امام(ره) را مشروع بودن و یا عدم مشروعیت فعالیت اقتصادی دانست و ادامه داد: به عقیده امام راحل مالکیت دو قسم است؛ مشروع و نامشروع و همین مرزبندی مالکیت افسار گریخته را محدود و کنترل می‌کند. به اعتقاد امام (ره) مالکیت‌های میلیاردی از راه مشروع بدست نیامده و باید طبق مقررات از صاحبان آن سلب شود.حال تصور کنید اگر به این اصل فکری امام راحل در اقتصاد به درستی عمل کنیم آیا تمام نابرابری و بی عدالتی اقتصادی ریشه کن نخواهد شد؟ آیا فساد‌ها و اختلاس‌های موجود که بلای جان اقتصاد کشور و عامل نا امیدی مردم می‌شود ریشه کن نخواهد شد؟

 مظلوم در ادامه گفت: به اعتقاد امام(ره) اقتصاد اسلامی باید ابعاد معنوی و روحانی فرد را هم تقویت کند و یا دست کم فرد را به شهوت زراندوزی مبتلا نسازد، یعنی هم رضای الهی و هم خدمت به خلق در آن باشد.

وی عنوان داشت: حال تصور کنید اگر چنین تفکری بر اقتصاد کشور و مردم حاکم بود آیا رفتار کاسبکارانه مردم در خرید دلار و طلا و روی آوردن به دلالی گری در اقتصاد که ریشه اصلی بحران دلار در هفته‌های اخیر است به گونه‌ی دیگری نبود؟ آیا باز هم برخی با خود محوری رفاه شخصی را بر آینده نگری کشور و رفاه همگان ترجیح می‌دادند؟

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سبزوار ۹ عامل؛ تقویت خودباوری، اهمیت نگاه به درون، حمایت از محرومین، مردم سازی اقتصاد، عدالت اقتصادی و اجتماعی، ضرورت قانون مداری و قاطعیت در مبارزه با مفاسد، توجه به فرهنگ و مبارزه با ولنگاری فرهنگی، سیاست اخلاقی و مردم داری، ایمان به ایستادگی در سیاست خارجی را از اصول فکری حضرت امام (ره) دانست و تاکید کرد: با توجه به آن و جاری و ساری کردن آن است که می‌توان هر مشکلی را از سر راه انقلاب برداشت و دشمنان نظام اسلامی را ناامید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار