یادداشت /

امام تحلیل گر رخدادهای زمان بود

دشمن بداند مردم ایران به تأسی از فرمایشات امام پشت سر ولی فقیه زمان حرکت کرده و دشمنان آرزوی براندازی نظام را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۲۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، این مفهوم  متعالی در اندیشه اسلامی وجود دارد که انسان با مراقبه نفس به مقاماتی دست می یابد که پرده های غیب در برابر چشمانش فرو می ریزد و به عوالم نادیدنی این دنیا با چشم برزخی می نگرد. آنچه که در بین عموم مصطح و مرسوم به داشتن چشم شهود است و به کرات بارقه هایی از رسیدن حضرت امام (جل مقامه) به این مقام به اثبات رسیده بود، آنگاه که طی شعری می سرایند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» یا آن سخن که در خرداد چهل و دو فرمودند «همراهان من در گهواره‌ها خوابیده‌اند» و با تحقق هر دو فرمایش امام نفسه الزکیه، حاکی از دست یابی ایشان به مقامات آسمانی داشت و خبرهایی از آینده در خفای این سخنان نهفته بود که بعدها همگان به راز مگوی فرمایشات ایشان پی بردند.

امام تحلیل گر رخدادهای زمان بود

چنان که بعدها نیمه خرداد آبستن حوادث بزرگی در تاریخ کشور گشت، وقوع قیام ۱۵ خرداد سرآغاز حرکت ملت بزرگ ایران شد تا با رهبری فقیهی جامع الشرایط و آگاه به زمانه در نهایت انقلاب اسلامی رقم خورد و امام رحمة الله علیه در ادامه با صلابت و یقین از راه در پیش رو، ترس و وحشت یاران و مردم را از زندانهای مخوف ساواک به شجاعت و صلابت در دفاع از آرمانهای انقلاب بدل کرد و از آنهایی که در دوران سراسر فاسد و منحط ستم شاهی رشد یافته بودند و از آن کودکان در گهواره یارانی وفادار ساخت که بعدها از دل میدان جنگ همت، باکری و خرازی ها بیرون آمد و نشان داد اراده الهی مقدم بر خواست و نقشه رژیم در به انحراف کشاندن جوانان کشور است.

 همان قیام ۱۵ خرداد مسبب گشت که در نهایت طومار سیاه دوران اختناق ستمشاهی را درهم پیچد تا نسل های آتی طعم حیات در حکومتی اسلامی را بچشند و از مواهب آن برخوردار شوند.

قیامی که آنقدر گرانسنگ بود که برای همیشه زیب دفتر تاریخ این مرز و بوم شد و رشادت های زنان و مردان که قرابت خاصی با آموزه های دینی داشتند در آن قیام آنان را ملکوتی و به مقام عظمی شهادت نائل کرد و در مقابل ننگ چنین جنایتی را بر دامان سفاکان رژیم سرتاسر پستی و پلشتی پهلوی ثبت و ضبط کرد.

 تاریخ نگار وقایع آن قیام حاکی از آن است که شهیدان آن قیام تنها جرمشان دفاع از حریم حرمت ولی فقیه زمانه بود که یاری امامشان را بر خود فرض دیدند در حالی که شرایط حاکم بر زمان و خفقان موجود حق آزادی بیان را از آنان سلب کرده بود.

خون شهیدان آن واقعه بعدها در هموار کردن مسیر انقلاب نقش موثری ایفا کرد و در نهایت بساط ظلم و جور خاندان سفاک پهلوی را از کشور برای همیشه برچید.

 واقعه مهم دیگر نیمه خرداد که حضرت امام قدس الشریف تلویحاً در آن شعر مذکور به آن اشاره فرمودند، رحلت ملکوتی روح پرفتوح خود با ضمیری مطمئن و قلبی آرام  بود، زیرا آنان که طی طریق کرده اند، در تمامی عمر سر بر آستان دوست ساییده اند و  به همین دلیل از عوالم غیب آگاهند، این کمترین مقام مقربان درگاه حق است که بر حیات و ممات خود آگاه باشند. رحلتی که جان عاشقان حضرت را در هُرمانی خاموش ناشدنی گداخت و التهاب جانها از فقدان ایشان در سوز و گدازی همیشگی قرار دارد.

اما در کنار این مصیبت عظمی ملت غیور ایران اجازه نداد خوشحالی دشمن از فقدان امام عزیزمان پایدار بماند و با بیعتی ناگسستنی با امام خامنه ای و حضور مقتدرانه و عالمانه ایشان در صدر نظام، که به خوبی جای خالی ایشان را پر کردند، این شیرینی را به زهری حلائل بدل کرد.

دشمن بداند مردم ایران به تأسی از فرمایشات آن امام دلها که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» پشت سر ولی فقیه زمان حرکت کرده و بدین طریق خط بطلانی کشیدند بر این تفکر دشمن که می اندیشید نظام قائم به شخص است و با فقدان امام رحمت الله علیه شیرازه نظام از هم می پاشد، دشمن بداند این خواب آشفته که مردم  ایران از سر اعتقاداتشان بر می گردند، هرگز تعبیر نخواهد شد و آرزوی براندازی نظام را به گور خواهند برد.

 

 

احمدعلی مقدم

ارسال نظرات
پر بیننده ها