مصطفی برزگر
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:
در آئینی مسئول جدید اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ایلام معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۵۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اتحادیه متولی تعلیم و تربیت نیست بلکه مکمل و مصحح آن بر اساس برنامه‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش است و به تقویت بنیه‌ی دینی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

«حامد علامتی» در مراسم معارفه‌ی مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ایلام اظهار کرد: این اتحادیه ریشه در انقلاب اسلامی دارد و همزاد انقلاب است و در آغاز نهضت امام خمینی(ره) توسط دانش‌آموزان بنیان نهاده شد.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت اتحادیه در قبل از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بین سال‌های 54 تا 57 بود، تصریح کرد: اتحادیه در این سال‌ها با تقدیم 50 شهید دانش‌آموز در مقابل دانشگاه تهران در جریان اعتراض به رژیم ستمشاهی نقش خود را به خوبی ایفا کر و بعد ا ز انقلاب به نهادی بزرگ و تناور تبدیل شد که هم‌اکنون توسط نماینده مقام معظم رهبری و با کمک دانش‌آموزان اداره می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان رسالت این اتحادیه را  نیروسازی و جریان‌سازی دانست و ادامه داد: این اتحادیه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نقش خود را در پاک کردن مدارس ار اندیشه‌های التقاطی به خوبی ایفا و در دوران دفاع مقدس نیز 30 هزار شهید را تقدیم میهن اسلامی کرد.

علامتی با تاکید بر اینکه سلاح دانش‌آموز عضو اتحادیه، قلم، علم و تدبیر است، تصریح کرد: در اتحادیه دانش‌آموز میزبان و برنامه‌ریز و برگزار کننده برنامه‌ها است و در عین حال از برنامه‌های تکاملی که مبتنی بر اندیشه‌های امام و رهبری است استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: اتحادیه متولی تعلیم و تربیت نیست بلکه مکمل و مصحح آن بر اساس برنامه‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش است و به تقویت بنیه‌ی دینی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تربیت سیاسی و اجتماعی مبتنی بر بصیرت را از اهداف اتحادیه عنوان و تصریح کرد: این هدف در برنامه‌های مختلف با سیر مشخص خود را نشان می‌دهند.

وی تربیت دختران با الگوهای متعالی و با بهره‌گیری از مبانی اسلامی و پرورش مادران و همسران متعهد را غایت برنامه‌های اتحادیه در بش خواهران عنوان و تصریح کرد: دانش‌آموزان مرتبط با اتحادیه از تحلیل قوی برخوردار می‌شوند و در برابر برنامه‌های کشورهایی مانند آمریکا خواهند ایستاد و با تحلیل دقیق مسائل کلان، دشمن را خواهند شناخت و هیچگاه از برخی شرایط مانند وضعیت اقتصادی ناامید نمی‌شوند و بذر امید را در جامعه نیز خواهند کاشت.

علامتی با تاکید بر اینکه اتحادیه وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست، تصریح کرد: اتحادیه‌ای موفق است که انجمن‌های اسلامی فعالی در مدارس داشته باشد و امیدواریم این مهم در استان ایلام محقق شود.

وی از همه‌ی دستگاه‌ها خواست تا به مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جهت نیل به اهداف کمک کنند.

در این مراسم از زحمات «محمدی» مسئول پیشین اتحادیه قدردانی و «روح‌الله پارسی» به عنوان مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ایلام معرفی شد.    

ارتباط با فارغ‌التحصیلان بازنگری و اتصال به شبکه دانش‌آموزی تقویت می‌شود

«روح‌الله پارسی» در مراسم معارفه‌ی خود اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سنگری برای پرورش معنوی و ساخته شدن دانش‌آموزانی است که فردای جامعه را می‌سازند.

وی با بیان اینکه اتحادیه مکانی برای نقش‌آفرینی گروه همسالان است، تصریح کرد:اتحادیه همواره کانون الفت و محبت مومنانه‌ی کسانی است که از هر مناسبتی برای گردآمدن دور هم بهره می‌برند و منشاء اثر می‌شوند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با تاکید بر اینکه این سرمایه انسانی ارزشمند است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در تمام لایه‌های اتحادیه تاثیرگذار و تصمیم‌ساز هستند.

پارسی آموزش علمی، معرفتی و تشکیلاتی را جزو لاینفک فعالیت‌های اتحادیه نام برد و گفت: برنامه‌ی خیمه‌ی معرفت از جمله این دوره‌ها است که به آن توجه ویژه خواهد شد.

وی فعال شدن مجدد هیئت‌انصارالمهدی و طرح همکلاسی آسمانی را از جمله برنامه‌های پیش‌رو اعلام کرد و گفت: استان ایلام بیش از 100 شهید دانش‌آموز را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است که باید با سرگذشت پژوهی آنان مجموعه‌ای پربار را خلق کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ایلام توجه به فضای مجازی را از برنامه‌های آینده این اتحادیه دانست و گفت: هرچند این فضا محل تربیت نیست اما می‌توانیم از آن برای استمرار روند تربیتی به بهترین وجه استفاده کنیم.

پارسی از برنامه‌ریزی برای تعامل هدفمند با مجموعه‌های فرهنگی و پژوهشی خبر داد و تصریح کرد: بازنگری ارتباط با فارغ‌التحصیلان،اتصال قوی به شبکه دانش‌آموزی،نوآوری در روش‌ها و شیوه‌ها از مهمترین برنامه‌های اتحادیه در ین دوره خواهد بود.

وی گفت: تلاش همه‌ی ما این است که اعضای اتحادیه را فرزند زما‌نه‌ی خود بار بیاوریم و در این راه نیازمند همکاری همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

 

ارسال نظرات