در دیدار فرمانده سپاه بیجار با فرماندار جدید این شهرستان مطرح شد:
فرمانده سپاه بیجار در دیدار با فرماندار جدید این شهرستان از اجرای طرح های محرومیت زدایی در 168 روستای کم برخوردار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۲۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه بیجار به همراه فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی با فرماندار جدید این شهرستان دیدار کردند.

سعید شعبانی در دیدار با اشاره به اقدامات سپاه در راستای محرومیت زدایی در شهرستان بیجار اظهار داشت: به دنبال طرح اعتلای بسیج هسته‌های جهادی در کلیه روستا‌های شهرستان بیجار در حال تشکیل است.

وی افزود: محرومیت زدایی، مردم یاری و پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در اولویت کاری اقدامات بسیج و سپاه در شهرستان بیجار است.

فرمانده سپاه بیجار با بیان اینکه طرح‌های محرومیت زدایی از ابتدای سال ۹۳ در شهرستان بیجارآغاز شده است، گفت: در این طرح‌ها ۱۰ میلیارد تومان سهم سپاه و ۱۰ میلیارد تومان سهم مشارکت‌های مردمی است.

شعبانی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال گذشته ۱۶۸ طرح محرومیت زدایی در روستا‌های محروم و کم برخوردار انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت خانه محروم با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی، ساخت سرویس بهداشتی مدارس، ساخت خانه عالم، احداث زمین ورزشی، احداث غسالخانه، ساخت و مرمت مدارس و مساجد از مهمترین پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌های کم برخوردار شهرستان بیجار توسط سپاه است.

فرمانده سپاه بیجار با تاکید بر اینکه طرح مردم یاری یکی دیگر از اقدامات سپاه در راستای رفع محرومیت در شهرستان بیجار است از توزیع ۲۵۰ بسته البسه هر کدام به ارزش سه میلیون ریال، توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان بی بضاعت، تهیه ۱۲ فقره جهیزیه هر کدام به ارزش ۱۰ میلیون تومان در بین نیارمندان و اعطای کمک‌های بلاعوض درمانی در سال ۹۶ خبر داد.

شعبانی در قسمت دیگری از سخنان خود از اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی و طرح‌های زود بازده خبر داد.

وی اعلام کرد: در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۱۵ نفر برای ایجاد پروژه پرواربندی گوساله شناسایی شده که ایجاد آن نقش موثری در راستای ایجاد اشتغال دارد.

فرمانده سپاه بیجار گفت: در سال جاری ۷۳ طرح به صورت مشارکتی مردم و دهیاری‌ها برای رفع محرومیت در دهستان‌های بیجار پیشنهاد شده است.

شعبانی تاکید کرد: با توجه به اینکه این طرح‌ها برای رفع محرومیت و روستا‌های کم برخوردار و مردم است. برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه مردم به شهر و خارج از شهرستان مسئولان ادارات و بخشداری‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.


انجام ۴۸ پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی

در ادامه این دیدار فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی گزارشی در خصوص عملکرد این قرارگاه تشریح و اظهار داشت: از سال ۹۵ فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هدف محرومیت زدایی در ۴۲ روستای شهرستان بیجار آغاز شده است.

وی از انجام ۴۸ پروژه که از صفر تا ۱۰۰ آن در سال ۹۶ توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است خبر داد.

محمودی گفت: زیر ساخت و بهسازی ۴۸ کیلومتر جاده روستایی، حفر ۵ حلقه چاه آب، ساخت ۶ خانه محروم با همکاری کمیته امداد و احیای روستای علیسرخ و جابه جایی یک روستا برای مهاجرت معکوس از مهمترین اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال ۹۶ است.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تاکید بر اینکه هر پروژه‌ای که انجام می‌شود در راستای محرومیت زدایی و خدمت به مردم است از بازگشت ۲۷ خانوار روستایی که به شهر مهاجرت کرده بودند خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۹۷ قرارگاه پیشرفت و آبادانی به صورت فاز به فاز اجرا می‌شود بر همکاری ادارات جهت تجمیع بودجه‌ها و تسریع در کار تاکید کرد.

ورمقانی در این دیدار بر همکاری مستمر ادارات جهت رفع محرومیت در روستا‌های شهرستان بیجار با سپاه و قرارگگاه پیشرفت و آبادانی تاکید کرد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات