خبرهای داغ:
یوسف سبزپوشان
مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه خمینی شهر:
در ادامه جلسات نور مبین و شرح آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، آیات مربوط به استکبار ستیزی و چگونگی و چرایی داشتن رابطه با غیر مسلمان مورد بررسی و تفسیر قرار گرفت..
کد خبر: ۹۰۲۳۶۱۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر، در این جلسه که در جمع کارکنان ناحیه برگزار شد، سخنران مراسم ابتدا به ضرورت وجود رابطه بین نوع بشر اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام بر داشتن روابط انسانی با هم نوع بدلیل رفع نیازهای مادی و عاطفی اعتقاد و به خاطر دعوت، تبلیغ و گسترش آئین مقدس اسلام تأکید ویژه دارد. اگرچه برای روابط فردی و جمعی با غیر مسلمانان از اهل کتاب ،کافران، مشرکان و منافقان محدودیت‌هایی نیز قائل شده است و این محدودیت روابط با غیرمسلمانان هم در راستای حفاظت از تأثیرپذیری جامعه اسلامی از آنان و سلطه‌ بیگانگان بر آنان است وگرنه دعوت و تبلیغ دین اسلام در میان آنان بدون داشتن ارتباط امکان‌پذیر نیست.
سبزپوشان در ادامه مطالب تاکید کرد: بر اساس آیه 96 سوره مبارکه اعراف، اگر جامعه اسلامی به الزامات دینی که داشتن ایمان و تقواست، کاملا پایبند باشند، می‌توانند از امدادهای غیبی و برکات الهی برخوردار شوند بی‌آنکه نیازمند جوامع دیگری باشد؛ اما تا چنین حالتی در مردم و جامعه ایجاد نشود، برای تأمین نیازهای خود ناچار به روابط هستند؛ اگرچه این روابط نباید به گونه‌ای باشد که موجب از دست رفتن استقلال اقتصادی، سیاسی، نظامی و مانند آن شود. از این رو خداوند در آیه 28 سوره توبه قطع روابط با مشرکین را برای جلوگیری از سلطه آنان و دستیابی به خودکفایی اقتصادی تشویق می‌کند. در این آیه خداوند به مؤمنان و جامعه ایمانی وعده و امیدواری می‌بخشد که در صورت قطع رابطه اقتصادی می‌توانند به خودکفایی برسند و این قطع رابطه نه تنها اختلالی در اقتصاد و رشد و توسعه آن ایجاد نمی‌کند؛ بلکه فرصت استثنایی برای خودکفایی و رسیدن به استقلال اقتصادی است
البته قطع رابطه اقتصادی ممکن است بحران‌هایی را ایجاد کند. در این حالت نظارت دقیق دولت اسلامی و برنامه‌ریزی درست و مناسب برای عبور از بحران‌ها ضروری خواهد بود.
ایشان نفی رابطه ولایی و مودت با غیر مسلمان حتی با والدین و فامیل را از شروط اصلی اسلام در برقراری روابط بیان کرد و عنوان داشت: خداوند در آیات متعددی از قرآن از جمله آیات51 و 57 سوره مبارکه مائده، امر به عدم اتخاذ رابطه ولایی با اهل کتاب و مسخره کنندگان آئین و احکام اسلام داده و تاکید فرموده که در صورت وجود چنین رابطه ای، نه تنها خیر و نفعی از طرف آنان به شما نمی رسد بلکه به طور قطع شما هم از دایره ایمان و نصرت و ولایت الهی خارج شده و از آنان محسوب می شوید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار