مظلومیت رشته ی تحصیلی شناخت اندیشه های امام خمینی(ره) در آموزش و پرورش!!

خبرگزاری بسیج: رشته «شناخت اندیشه های امام خمینی (ره) » که رشته ای چند بعدی شامل مدیریت اسلامی، ادبیات، عرفان، فلسفه، احکام، اخلاق، معارف، علوم سیاسی و اجتماعی را در بر می گیرد از سوی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته نمی شود.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۹۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمدرضا شهریاری اولین فرهنگی فارغ التحصیل شده در رشته "شناخت اندیشه های امام خمینی (ره)"در مقطع کارشناسی ارشد گفت: قرار است این رشته، رشته خوبی باشد و با اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی آشنا شویم و مدیران سیستم تعلیم و تربیت به جای اینکه آموزه های مدیریت غربی را بخوانند با اندیشه های مردی که انقلاب بزرگ و بی نظیری در تاریخ  ایجاد کرد را تحصیل کنند اما با برخی موانعی که  ایجاد می شود،ممکن است که اشتیاق برای ادامه تحصیل در این رشته کاهش یابد.

  مدیر انجمن های بسیج هنرمندان استان تهران، با اشاره به اینکه سیستم آموزش و پرورش  مدرک کارشناسی ارشد رشته ی اندیشه های معمار انقلاب را نمی پذیرد و آن را در حکم شغلی اعمال نمی کند، گفت: برخی آقایان به جای ترغیب و تشویق فرهنگیان و علاقه مندان سیره امام، با اجرای قوانین دست و پا گیر دانش آموختگان این رشته را تنبیه و با اشکال تراشی و ایجاد دست انداز و موانع اداری آنان را دچار مشکل می کنند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: چرا بهایی به این جایگاه داده نمی شود؟ در حالی که به رشته هایی که مرتبط با دغدغه های انقلاب نیستند بها داده می شود. وی با تاکید بر سخنان رهبری مبنی بر آشنایی نسل آینده با اندیشه های امام، اذعان کرد: متاسفانه در زمینه رشته"شناخت اندیشه های امام خمینی (ره)"  چالش بزرگی ایجاده شده است که با مشکلات و موانعی که از سوی برخی از مسئولان شاید نه به عمد بلکه از روی برخی نواقص آئین نامه ای و بخشنامه ای یا اداری سهوا موجب می شوند که از این پس کسی به دنبال این رشته نرود.

وی گفت: مجوز این رشته سال 92 از سوی وزارت علوم صادر شده و پس از راه اندازی در برخی استانها، سال 94 وارد واحد دانشگاهی یادگار امام شهر ری شده است. شهریاری با اشاره به اینکه در یک دستگاه فرهنگ ساز خدمت می کند، خاطرنشان کرد: این رشته را با مطالعه و بررسی از بین ده ها رشته و بر اساس یک رسالت انتخاب کرده ام چرا که ظرفیت های خاص خودش را از جمله ادبیات، عرفان، فلسفه، علوم اجتماعی، مدیریت اسلامی و ... دارد؛ خوشبختانه این ظرفیت هر چند با تاخیر، اما در طول سال های اخیر ایجاد شد چرا که اگر ما با اندیشه های امام  آشنا باشیم بر بسیاری از معضلات فائق خواهیم آمد اما متاسفانه وزارت آموزش و پرورش مجوز اعمال این رشته  را در حکم شغلی فرهنگیان نمی دهد.

این در حالی است که صفحه اول کتب درسی با سخن امام (ره) آغاز می شود و رهبری نیز بر  تحول بنیادین آموزش و پرورش حساس هستند چطور می شود که دستگاه های تصمیم ساز که باید مراتب تشویقی و ترغیبی برای ورود افراد تحصیل کرده و نخبگان به این عرصه را فراهم کنند جوانان را نسبت به انتخاب این رشته دلسرد می کنند. وی اظهار داشت: این مدرک در بسیاری از ادارات و نهاد ها پذیرفته شده و فقط در آموزش و پرورش اعمال نمی شود که باید نسبت به بروز رسانی این قانون در تمام ادارات و ارگان ها و سازمان ها اقدام شود. مسئولان آموزش و پرورش با اصل موضوع مخالفتی ندارند اما با اعمال قوانین دست و پاگیر در عمل منجر به دلسردی فرهنگیان علاقمند به تحصیل در این رشته و تربیت مدیران آشنا به مبانی مدیریت اسلامی و اندیشه های امام خمینی(ره)می شوند!

وی تصریح کرد: فارغ التحصیلان این رشته به دنبال میراث داری از ارزش های انقلاب و اندیشه های امام رفته اند که این رشته را انتخاب کرده اند اما برای اعمال کردن مدارک خود باید اسیر راهروهای دیوان عدالت اداری شوند تا مسئولان را متقاعد کنند. مسئولان به گونه ای باید با این موضوع برخورد کنند که افرادی که وارد این رشته شده اند پشیمان نشوند در غیر این صورت در سال های بعد شاهد عدم استقبال علاقه مندان و حذف این رشته خواهیم شد.   

خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات