ماهنامه «بامداد امروز» در تیتر یک خود به سفر تعدادی از اعضای شورای شهر اراک به دبی پرداخته است.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۳۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴

خبر بدهی 500 میلیارد تومانی شهرداری اراک کمتر از یک ماه مانده به انتخابات شورای پنجم شهر اراک در فضای مجازی منتشر شد. البته انتشار این خبر از سوی شهرداری یا اعضای شورای سابق شهر اراک نبود، بلکه این خبر از سوی کسانی منتشر شد که به‌نوعی در انتخاب ویل تبلیغ اعضای فهرستی به نام فراکسیون امید نقش داشتند.

انتشار این خبر موجب نگرانی فعالان سیاسی و اجتماعی شد زیرا فهمیدن دلایل انتشار آن توسط این افراد به هوش چندانی نیاز نداشت.

فعالان رسانه‌ای هم در آخرین طرح افتتاحی توسط شهردار سابق در مجتمع آفتاب شهر اراک خبر بدهی شهرداری را درصد رسوالات خود قرار دادند.

باوجود اینکه این خبر توسط شهردار سابق یعنی محمدابراهیم عباسی تکذیب شد وایشان اعلام کرد که شهرداری هیچ‌گونه بدهی ندارد و با سرمایه بالا به شورای پنجم کلان‌شهر اراک واگذار می‌شود، اما برخی از اعضای جدید شورای شهر در مصاحبه‌های خود به‌صراحت اعلام کردند که شهرداری دارای بدهی کلانی است و گزارش‌های چاپ شده به نقل از مهندس عباسی شیطنت رسانه‌ای است!

حتی اگر زودباور باشیم و بپذیریم که رسانه‌ها چنین خبری را به‌دروغ منتشر کرده‌اند، جای این پرسش باقی است که دلیل قرار گرفتن این خبر به نقل از شهردار سابق بر روی خروجی سایت شهرداری اراک چیست؟ مهندس عباسی چگونه می‌تواند این خبر را تکذیب کند درحالی‌که سایت اختصاصی شهرداری هم آن را به‌راحتی تائید می‌کند؟!

شتاب‌زدگی وعدم آگاهی این افراد و یا فرافکنی آن‌ها از وضعیت مالی شهرداری اراک قابل تأمل است زیرا بر کسی پوشیده نیست که شهرداری به‌عنوان یک نهاد خدماتی ، همیشه طلبکار و در عین حال بدهکار است.

هنوز یک سال از شروع بکار شهردار اراک و شورای پنجم نمی‌گذرد که خبر سفر سه تن از اعضای شورای شهر به دبی رسانه‌ای شد.

ریاست شورای شهر اراک در پاسخ به سؤال خبرنگاری دراین‌باره گفت: این سفر با هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری صورت گرفته و از منابع مالی شورای شهر هیچ‌گونه هزینه کردی انجام‌نشده است.

دکتر کاوه فلک افلاکی هدف از این سفر را بازدید از پارک‌ها و فضای سبز شهر دبی اعلام کرد و افزود: در این سفر سه نفر از مدیران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری و سه نفر از اعضای شورا حضور داشته‌اند.

حال جای این پرسش باقی است که شهرداری با خزانه خالی و با بدهی 500میلیارد تومانی به تعبیر برخی از اعضای شورای شهر چگونه توانسته هزینه سفر این افراد به دبی را فراهم کند؟ هزینه ویزا و اقامت و بلیط رفت وبرگشت این افراد با خزانه خالی شهرداری چگونه قابل تصور است؟ آیا تناسبی میان شرایط اقلیمی و جوی اراک و دبی وجود دارد که این افراد برای بازدید از پارک‌ها و فضای سبز به این شهر سفر کرده‌اند؟!

با توجه به اینکه شورا جایگاه نظارتی دارد آیا هرگونه هزینه کرد از سوی شهرداری برای اعضای شورای شهر مغایر با قانون نیست؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات