نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

رهبر انقلابی، پیروان انقلابی می خواهد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: رهبر انقلابی، پیروان انقلابی می‌خواهد و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مستلزم حضور در صحنه است.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۲۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در جمع اعضای قرارگاه شهید فهمیده سپاه استان سمنان، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و ارتحال امام راحل به یکی از احادیث اخلاقی حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) فرموده اند" من همه کتاب های آسمانی را خواندم و از همه آنها یک کلمه انتخاب کردم؛ از کتاب تورات "مراقبت از زبان"؛ از کتاب انجیل"قناعت"؛ از زبور  داوود "غلبه بر هوای نفس" و از کتاب آسمانی قرآن" توکل" را برگزیدم.".

وی افزود: اگر هر یک از ما همین کلمات انتخاب شده حضرت علی(ع) را از این کتب آسمانی عمل کنیم؛ خیلی از مشکلات مملکتمان حل و کشور به مدینه فاضله مبدل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: مراقبت از زبان واجب است؛ چرا که منشأ بسیاری از اختلاف ها و درگیری ها از زبان است؛ و این زبان است که دنیا و آخرت انسان را به باد می دهد؛ بنابراین اگر زبان مریض شود؛ انسان مریض روحی و معنوی خواهد شد و اگر زبان سالم باشد؛ انسان نیز سالم است.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: هر آن کس که قناعت کند؛ سیر است و آنکه سیری ندارد حریص مال و ریاست است و اگر انسان هوای نفسانی را کنار بگذارد؛ از آفات و بلایا به دور است.

وی در ادامه سخنان خود به فرارسیدن بیست و نهمین سال رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) را هر چه بتوانیم از راه وصیت نامه شان یا سخنانشان معرفی کنیم؛ کم است؛ اخلاقیات، گفتار و رفتار امام را باید معرفی کنیم؛ امام ناشناخته است و شناختش نیز سخت است؛ ابتدا باید ایشان را بشناسیم و سپس همانند ایشان عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: رهبر انقلابی؛ پیروان انقلابی می خواهد؛ امام خمینی(ره) انقلابی بودند و ما نیز باید انقلابی باشیم؛ ابتدا خودمان امام را بشناسیم و در رتبه بعد ایشان را به دیگران معرفی کنیم و مراسمی که برای ایشان برگزار می شود؛ باشکوه برگزار شود تا حق ایشان ادا شود؛ هر چند که حق ایشان ادا شدنی نیست.

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: امام خمینی(ره) روی دو مسئله تکیه داشتند یکی اسلام و دیگری مردم؛ و نباید هیچ یک از این دو فراموش شوند و اگر مردم را فراموش کنیم مردم هم ما را فراموش می کنند؛ یعنی باید اولویت مسئولان؛ توجه به اسلام و مردم باشد.

وی با تأکید بر خواندن و عمل به وصیت نامه سیاسی امام خمینی(ره) گفت: مراسم امام خمینی (ره) باید در مرقد با جمعیت و شکوه و حضور و مشارکت گسترده برگزار شود و همه اقشار مردم از جمله روحانیت و مسئولان باید حضوری پررنگ تر از همیشه در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد: مراسم ارتحال امام خمینی(ره) جهانی است و باید در مرقد ایشان و استان ها و شهرستان های سراسر کشور با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

آیت الله شاهچراغی به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس اشاره کردو با بیان اینکه روز قدس از امتیازات جمهوری اسلامی ایران است که باید سخنان و بیانات حضرت امام خمینی(ره) در این خصوص بیان شود، گفت: گرامیداشت این روز و راهپیمایی روز قدس نیز باید با شکوه و مشارکت بیشتر مردم نسبت به سال های گذشته برگزار شود.

وی در پایان به روز 15 خرداد اشاره کرد و بر لزوم توجه به سالروز قیام ۱۵ خرداد که نقطه عطفی در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود، تأکید کرد.

 

***ملت ایران مدافع آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) است

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: با توجه به ماه رمضان و روزه داری مردم استان؛ امسال از پنج شهرستان غرب استان شهرستان های سرخه، سمنان، آرادان، گرمسار و مهدیشهر بیش از 2500 نفر از مردم در روز 14 خرداد بعد از نماز ظهر از یکی از مساجد با توجه به محور بودن مساجد؛ با اتوبوس و در قالب کاروان های مردمی حرکت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) حرکت خواهند کردند تا در برنامه های مرقد و سخنرانی رهبر شرکت کنند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های مورد امسال؛ توجه به مبلغین و روایتگری شخصیت حضرت امام راحل است که در هر اتوبوس با همکاری بسیج طلاب، شورای هماهنگی، سازمان تبلیغات و تعلیم و تربیت سپاه استان سمنان این برنامه انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان از دیگر برنامه ها را قرائت وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) در طی مسیر حرکت به سمت مرقد امام در اتوبوس ها عنوان کرد و گفت: همه مسائل امدادی، بهداشتی، پلیس راهور و ... هماهنگ شده است تا تا سفری ایمن انجام و مشتاقان حضرت امام با آرمان های حضرت امام تجدید میثاق کنند.

خالقیان تصریح کرد: آماده هستیم تا در آستانه 40 سالگی انقلاب دفاعی کامل داشته باشیم و از انقلاب حراست و حفاظت کنیم و توطئه های دشمنان را در نطفه خفه کنیم و اعلام آمادگی می کنیم که همگی در صحنه هستیم و از آرمان های امام و انقلاب دفاع خواهیم کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار