عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از امکان انحراف مسیر مشارکت با برندهای خارجی پوشاک برای تولید در ایران خبر می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۱۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالله رضیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت حضور برندهای ترک در بازار پوشاک کشور، اظهار داشت: بحثی که در خصوص مشارکت تولید کنندگان داخلی با برندهای مطرح خارجی وجود دارد یک بحث انحرافی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص بررسی‌هایی صورت بگیرد تا آن را مدیریت کنیم و سوء استفاده‌ای از آن نشود، گفت: باید تولید کننده یا سرمایه گذار داخلی با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در داخل کشور برندی را که برای مردم جذابیت دارد به‌وجود آورند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در زمینه مشارکت با برندهای خارجی پوشاک در ایران این است که زیرساخت، تولید و نیروی اشتغال باید داخلی باشد تا این موضوع را به عنوان یک موضوع مشارکتی بپذیریم، ادامه داد: اگر این شرایط وجود داشته باشد می‌توانیم بپذیریم که سرمایه‌گذار داخلی با یک برند خارجی در ایران همکاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اگر قرار باشد پوشاک نیز در قالب همکاری با برندهای خارجی مانند برخی از خودروها CKD وارد شود و چرخ آن را در داخل کشور نصب کنند نمی‌تواند تولید داخلی باشد زیرا اشتغال نیروی کار داخل را در بر ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون در مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع و معادن به این موضوع ورود پیدا نکرده است، لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره کل منسوجات در نشستی حضور داشته باشند تا موضوع بررسی شود.

ارسال نظرات