فرمانده قرارگاه شهید فهمیده گفت: برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرایط امنیتی مناسبی برقرار است، به نحوی که اشراف اطلاعاتی و امنیتی خوبی از مرزها تا تهران داریم.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۸۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) صبح امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: مطابق سال‌های گذشته قرارگاه شهید فهمیده مسئولیت برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام را برعهده دارد. این قرارگاه از اواخر سال گذشته کار خود را با تشکیل 24 کمیته و همکاری 19 دستگاه دولتی آغاز کرد.

وی درباره اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه در حوزه امنیتی گفت: ما از اشراف اطلاعاتی بالایی از مبادی ورودی مرزها گرفته تا خود تهران برخورداریم و طی این مدت با استفاده از توانمندی‌های پیشرفته اطلاعاتی و امنیتی اقدامات خوبی برای برقراری امنیت این مراسم انجام داده‌ایم. به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم هر گونه حرکت امنیتی را در نطفه خفه خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ادامه داد: امسال به دلیل تقارن برگزاری مراسم با ماه مبارک رمضان تنها از 9 استان همجوار تهران زائر خواهیم داشت.

سردار یزدی تصریح  کرد:‌ در زمینه بهداشت و درمان همکاری خوبی با دستگاه‌های ذیربط داریم. در خصوص راهنمایی و رانندگی هم با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته مسیر تردد کاروان‌ها و پارکینگ آنها و مسیر تردد مردم تهران کاملا مشخص شده است.

وی با بیان اینکه از 4 روز دیگر نیروهای ما در اطراف حرم به حالت آماده‌باش صددرصد درمی‌آیند، عنوان کرد: مراسم ارتحال حضرت امام ساعت 5 بعد از ظهر آغاز شده و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب یک ساعت پیش از اذان مغرب به پایان می‌رسد.

سردار یزدی اظهار داشت: ما برای تمامی زائرین افطاری پیش‌بینی کردیم اما با توجه به ساعت اتمام مراسم زائران تهرانی می‌توانند برای صرف افطار به منازل خود نیز بازگردند.

**پرواز هرگونه ریزپرنده بر فراز آسمان حضرت امام(ره) ممنوع است

وی در خصوص ممنوعیت پرواز هواپیماها و همچنین پهپادهای فیلمبرداری بر فراز آسمان حرم حضرت امام(ره) گفت: در مورد پرواز فرودگاه‌ها هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و در جلسه‌ای که امروز بعداز ظهر برگزار می‌شود، تصمیمات نهایی در این حوزه گرفته خواهد شد، اما در خصوص فیلمبرداری پرواز هر گونه ریزپرنده بر فراز آسمان حضرت امام(ره) ممنوع بوده و اجازه هیچ‌گونه پروازی نمی‌دهیم. در حال رایزنی هستیم تا فقط سازمان صدا و سیما از این امکان بهره ببرد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستگیری دو تیم تروریستی که برای اخلال در برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام قصد اقداماتی داشتند، عنوان کرد: با توجه به اینکه به دنبال برخورد با هر نوع عناصر ناامنی هستیم انشاءاللّه بعد از برگزاری مراسم مشروح این اقدام ارزشمند را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سردار یزدی با بیان اینکه اقداماتی که دشمنان انجام می‌دهند کار جدیدی نیست، تصریح کرد: امروز و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همچنان سعی دارند تا افکار و اصول حضرت امام(ره) را زیر سوال ببرند اما با آگاهی مردم و جوانان ما این حربه آنها کارگر نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سپاه چه اقدامی برای انتقال فرهنگ و اندیشه‌های حضرت امام به مردم کرده است، گفت: انتقال آرمان‌های حضرت امام(ره) تنها برعهده سپاه نیست، بلکه برعهده همه مسئولان و کسانی که با این آرمانها آشنا هستند. مسئولان ما می‌بایست ابتدا این آرمانها را در خود ایجاد کرده و سپس به نسل جوان انتقال دهند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ادامه داد: دشمن با این کاری که انجام داد و از برجام خارج شد سعی کرد آخرین تیرترکش خودش را رها کند اما بداند که به جایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی در مراسم ارتحال حضرت امام گفت‌: همانند سال‌های گذشته از کشورهای خارجی و از نمایندگان سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین المللی میهمان خواهیم داشت.

سردار یزدی در پایان از مردم خواست به تذکرات مسئولان امنیتی توجه کرده و همچنین به تمهیدات ترافیکی اندیشیده شده برای برگزاری این مراسم عمل کنند.

ارسال نظرات