نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راهکارهایی برای عبور از تحریم و جلوگیری از رشد کاسبان تحریم ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۸۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال تقویت کاسبان تحریم اظهار داشت: تحریم های جدید آمریکا ممکن است شرایطی را برای رشد افراد رانت خوار ایجاد کند که باید دولت با تدابیر دقیق و منضبط مانع این رشد شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دولت باید مسیری را در دوران تحریم طی کند تا امکان رانت خواری و فرصت طلبی عده ای خاص را به حداقل برساند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوران تحریم احتمال تغییر شرکای تجاری وجود دارد، بیان داشت:در دوران تحریم یکی از نیازهای کشور، تنوع فضای تجاری است، باید در مقاصد کالاهای صادراتی و طرف های تجاری تنوع بخشید از سوی دیگر باید در تولید کالاهای ایرانی که صادر می شود نیز تنوع ایجاد کرد.

وی گفت: همچنین باید از کشورهای مختلفی واردات صورت گیرد تا گستره روابط تجاری ایران در این دوران افزایش پیدا کرده باشد، چرا که با توسعه روابط تجاری می توان از شرایط سخت تحریم ها عبور کرد.

کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر تحریم بر محدود شدن شرکای تجاری، اظهار داشت: با اعمال تحریم ها شرکای تجاری محدود می شود به همین جهت بر لزوم تلاش دولت برای ایجاد تنوع تجاری تاکید می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از عملکرد دولت در زمینه ایجاد شرکای تجاری جدید بی اطلاع است، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه کل کشور دولت در خصوص افزایش طرف های تجاری ملزم شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره پیمان های پولی دو جانبه، بیان داشت: در قانون برنامه با ارائه پیشنهاد پیمان های پولی دو جانبه سازو کارهایی که دولت بتواند شریط مطمئنی را برای آینده تجاری کشور ایجاد کند طراحی شد، به هر حال باید تدابیر اتخاذ شود تا از تامین نیاز مردم مطمئن باشیم.

ارسال نظرات