عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: دستگاه های نظارتی باید به موضوع انحصار صادرات قیر ورود پیدا کنند و اجازه انحصارگرایی را ندهند.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۷۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد خالدی سردشتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صادرات قیر تنها با مجوز وزارت نفت، گفت: همیشه در دولت ها و ادوار مختلف مجلس این شعار مطرح می شود که در مقایسه با سایر کشورها در بخش خصوصی سازی عقب مانده ایم؛ اما عملا اقدام خاصی صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: ایران نتوانسته بسیاری از کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و این یکی از عواملی بوده که اکنون سبب شده دولت از لحاظ حجمی بزرگ و ناکارآمد باشد.

حجم صادرات قیر از لحاظ میزان معامله، مقدار صادرات و میزان سرمایه عظیم است، که باید نظارت های کافی روی آن انجام شود.

دولت  کاری برای واگذاری بخش های خصوصی نکرده است

وی با اشاره به ایجاد بخش های خصولتی در کشور، ادامه داد: دولت نه تنها کاری برای واگذاری بخش های خصوصی نکرده است، بلکه حتی اگر بخشی واگذار شده بر روی آن عنوان خصولتی اطلاق شده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صادرات قیر برای کشور مهم است، یادآور شد:حجم صادرات قیر از لحاظ میزان معامله، مقدار صادرات و میزان سرمایه عظیم است، که باید نظارت های کافی روی آن انجام شود.

باید به بخش خصوصی اجازه صادرات قیر داده شود

وی با تاکید بر اینکه صادرات قیر تنها با مجوز وزارت نفت رانت ایجاد می کند، افزود: رفتارهای گذشته دولت این موضوع را نشان می دهد که هر نوع انحصار در هر حوزه ای رانت ایجاد می کند، لذا برای جلوگیری از بروز فساد وزارت نفت باید نظارت دقیق بر این موضوع داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به بخش خصوصی اجازه صادرات قیر داده شود، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی باید به موضوع انحصار صادرات قیر ورود پیدا کنند و اجازه انحصارگرایی را ندهند.

ارسال نظرات