کبیری مطرح کرد

تحمیل میوه گران قیمت به مردم /قیمت ها در بازار میوه غیرمنطقی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وضعیت قیمت ها در بازار میوه و سبزی انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۷۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری ، با انتقاد از گرانی میوه گفت:متاسفانه قیمت میوه در مدت اخیر بصورت غیرمنطقی بالا رفته، این در حالی است که انتظار می رود در ماه رمضان،  با توجه به نیاز خانوارها حداقل قیمت میوه و سبزی در خرده فروشی ها مناسب باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ برخی میوه ها مانند زردآلو، گیلاس و هندوانه بصورت نجومی بالا رفته این در حالی است بیشترین سود نصیب دلالان می شود و معمولا سود کمی عاید کشاورزان می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:درشرایط کنونی مردم از افزایش قیمت ها گلایه دارند چرا که سطح دستمزد خانوارها  معمولا در سال جدید افزایش چندانی نداشته است.

کبیری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:از اتحادیه های فروشندگان میوه و سبزی سراسر کشور و اصناف و نهادهای نظارتی در خواست می شود با هماهنگی هم تدابیر جامعی برای کنترل قیمت ها در بازار اتخاذ کنند.

وی ادامه داد:افزایش هزینه های حمل و نقل و عواملی مانند سرمازدگی و همچنین در مقاطعی مسئله در عرضه میوه باعث ایجاد مشکل در بازار میوه شده و نتیجه آن، تحمیل میوه با قیمت گران به مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت قیمت ها در بازار میوه غیرمنطقی بوده و باید اتحادیه های فروشندگان میوه و سبزی سراسر کشور به این وضعیت پایان دهند.

ارسال نظرات