رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بانک‌های عامل در سال ۹۶ به ۹۰ درصد تعهداتشان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد عمل کردند.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۵۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از هشت سال گذشته بانک ملت حدود هزار و 500 میلیارد تومان به مددجویان این نهاد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی پرداخت کرده است، گفت: تعهد بانک ملت سال گذشته 400 میلیارد تومان بود اما در نهایت 350 میلیارد تومان از این رقم محقق شد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در سال 96 به 90 درصد تعهدات‌شان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد عمل کردند، بیان داشت: امسال تعهد بانک ملت در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی حدود 250 میلیارد تومان است که با این مبلغ می‌توان برای 12 هزار مددجوی کمیته امداد فرصت شغلی ایجاد کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه اختصاص منابع مالی قرض‌الحسنه به اشتغال نیازمندان باید افزایش یابد، تصریح کرد: سال گذشته بانک ملت رتبه دوم را در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد در میان سایر بانک‌ها کسب کرد.

فتاح با بیان اینکه تامین مسکن برای نیازمندان امر مهمی است، اظهار داشت: مشارکت بانک ملت در زمینه ساخت مسکن برای محرومان قابل تقدیر است، اما انتظار می‌رود این رقم بیش از 15 واحد مسکونی باشد.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ارزش 101 هزار جفت کفش اهدایی این بانک معادل 2.5 میلیارد تومان است، گفت: این تعداد کفش که با هدف عمل به شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) از تولیدکنندگان داخلی تهیه می‌شود به وسیله کمیته امداد میان دانش‌آموزان نیازمند پنج استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان فقط وظیفه کمیته امداد نیست بلکه سایر سازمان‌ها نیز باید در این زمینه فعال باشند، اعلام کرد: امسال بانک ملت، ساخت 15 واحد مسکونی در مناطق محروم برای مددجویان کمیته امداد را متقبل شده است.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر اینکه این بانک متعهد به پرداخت کامل اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان در سال جاری است، افزود: از محل پرداخت این اعتبارات تاکنون 11 هزار خانوار مددجو به خودکفایی رسیده‌اند.

ارسال نظرات