معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:

مهارت آموزی 1692 مددجوی آذربایجان شرقی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: هزار و 692 مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال جاری از آموزش های رایگان فنی و حرفه ای بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۴۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح با اشاره به اینکه 556 نفر از این مددجویان در مناطق محروم استان سکونت دارند، افزود: کسب مهارت های فنی و حرفه ای باعث می شود فرصت های شغلی جدید برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستاها ایجاد شود و این مددجویان به شهرها مهاجرت نکنند.                                                

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شده برای مددجویان در سرفصل مهارت آموزی، پایدار سازی توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموان دبیرستانی بوده است، بیان کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها 34 نفر در بخش کشاورزی، 359 نفر در بخش دامپروری، 73 نفر در صنعت و معدن، 667 نفر در صنایع‌دستی و 559 نفر در خدمات بوده اند.                                                                                  

فاتح با بیان اینکه هزار و 208 نفر از شرکت کننده گان در این دوره‌ها زن بوده اند، گفت: 12 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و هزار، 60 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و دیگر مددجویان نیز در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.                                                                                                          

وی اظهارداشت: مددجویان پس از کسب مهارت های لازم می توانند از تسهیلات خودکفایی این نهاد تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال پایدار بهره مند شوند.                                                                     

فاتح با اشاره به اینکه شش نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی‌ها وارد بازار کارشده‌اند، بیان کرد: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با اشتغال به درآمد پایدار برسند.                                                                                  

ارسال نظرات
پر بیننده ها