خبرهای داغ:
فرمانده سپاه میانه:

شکل گیری خانواده مجازی موجب تزلزل در خانواده واقعی می شود

فرمانده سپاه میانه در گردهمایی مصون سازی فرهنگی کارکنان سپاه میانه با اشاره به تهدیدات فضای مجازی، گفت: پیوستن به خانواده مجازی، خانواده های اصلی و واقعی را گاه متزلزل و گاهی متلاشی می کند.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۴۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر غیابی افزود: دشمن با القای نیاز، ورود مخاطبان در فضای مجازی را یک ضرورت تلقین می کند در صورتی که هدف او از ساخت و توسعه اینترنت، ایمیل، فضای مجازی و ... چیزی جز جاسوسی نیست و مخاطبان در صورتی که بدون ضرورت، بدون برنامه و نداشتن آموزش های لازم به این فضا وارد شوند، جز گمراهی، لو رفتن اسرار و اطلاعات خصوصی شان، چیزی دیگر عایدشان نخواهد شد.

   وی ادامه داد: دروغگویی یکی از عادت هایی است که به علت کشف نشدن در فضای مجازی به راحتی ترویج یافته و افراد خود شیفتگی و توجه طلب، در این فضا به راحتی دروغ پردازی کرده و عادت به دروغ در دیگر افراد نهادینه می شود.

   غیابی اظهار کرد: اجتماعی شدن یک پدیده ذاتی و بیرونی است و اجتماعی شدن کاذب در فضای مجازی موجب انزوای اجتماعی در فضای واقعی شده و پیوستن به خانواده های مجازی، بسیاری از خانواده های واقعی را متزلزل و متلاشی می سازد.

   وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی، انحرافات جنسی، فریب خوردن از مهندسی افکار دشمن، ترور سایبری و نشر اطلاعات خصوصی افراد، کلاهبرداری از طریق پوی اینترنتی با عناوین بیت کوئین یا ارز دیجیتالی را از مهم ترین این تهدیدات برشمرد.

غیابی اضافه کرد: دشمن در فضای مجازی از طریق مهندسی افکار، افکار عمومی را در دست گرفته با بزرگ نمایی مشکلات کوچک جامعه یا نشر اکاذیب و اطلاعات دروغین، سعی در متشنج سازی جامعه و ایجاد اغتشاش و اجتماعات غیرقانونی می کند.

   فرمانده سپاه میانه جنگ آینده را جنگ با آبروی افراد عنوان و بیان کرد: باید مراقب باشیم که وقتی شیپور جنگ مذهبی زده شود، اندلسی کردن در کشور ما تکرار خواهد شد.

   غیابی عدم استفاده یا محدود کردن استفاده از فضای مجازی، در صورت ضرورت استفاده از پیام رسانهای داخلی، و آموختن عملیاتی امکانات و بایسته های فضای مجازی را گام هایی موثر در ایمن سازی افراد خانواده خواند.

 وی افزود: دشمن با تبلیغات گسترده عدم اعتماد به پیام رسانهای داخلی را به مردم القا کرده است در صورتی که تمامی اهداف پیام رسان های خارجی بر پایه جاسوسی استوار است.

   گردهمایی تبیینی ترویجی مصون سازی فرهنگی با هدف افزایش دانش رسانه ای و مقابله با تهدیدات فضای مجازی با شرکت کارکنان سپاه میانه در حسینیه امام خمینی(ره) این ناحیه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها