شورای هماهنگی تبلغات اسلامی کردستان در اطلاعیه‌ای آورده است: حماسه ۱۵ خرداد باعث شد تا سلطه طاغوتیان از کشور برچیده شود.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۷۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: نیمه خرداد هر سال یادآور ارتحال جانسوز بزرگمرد تاریخ معاصر ایران و جهان است. برگزاری سالگرد رحلت پیشوای مسلمانان جهان و سوگواری از دست دادن این مرد بزرگ فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام راحل بر اساس تعالیم اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه پایه گذاری نمودند.

در پانزدهم خرداد ماه سال ۴۲ خشم مقدس و انقلابی مردم خداجوی ایران پایه‌های استبداد رژیم ستم شاهی را به لرزه افکند و رژیم سرسپرده پهلوی مبارزان انقلاب را به خاک و خون کشید. قیام این روز فصلی جدید را در مبارزه علیه عمال استکبار جهانی گشود و خون شهدای این روز همچنان در جوشش بود تا ارکان حکومت خودکامه را در هم شکست و امت اسلامی پیروزی شکوهمند خویش را در سایه رهبری بزرگ امام خمینی رحمت الله علیه به نظاره نشست. پانزدهم خرداد روز قیام خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

امام خمینی (ره) با بصیرت نافذ و ژرف اندیشی منحصر به فرد خویش انقلاب اسلامی را به گونه‌ای اعجاب آور رهبری کرد و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گفتمان سازی آگاهی‌بخش افکار عمومی و وجدان‌های خفته جهانیان را بیدار ساخت و با به صحنه آوردن قدرت نرم انقلاب، نظام و ملت عظیم الشان ایران و ارائه نظریه‌ها و راهبرد‌های مبنایی برای هدایت مسیر بشریت به سمت عدالت و سعادت محاسبات کانون‌های سلطه و معادلات جهانی را برهم زد.

رهبری حکیمانه، مدبرانه، هوشمندانه و پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ۲۹ سال پس از ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، ضمن تحکیم روزافزون پایه‌های نظام و انقلاب، با مدیریت بحران‌ها تهدیدات و چالش‌های گوناگون فراروی نظام و ملت ایران مایه افتخار شیفتگان انقلاب اسلامی گردیده است به گونه‌ای که امروز بیداری اسلامی و جهانی، نهضت مقاومت و سلطه ستیزی بین ملت‌های حق‌طلب و عدالت خواه و مواجهه با جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی، پیدایش خود را وامدار رهبری عالمانه و قاطعانه ایشان می‌داند

اکنون در آستانه‌ی بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) استان کردستان از ملت آگاه و هوشیار و مومن ایران اسلامی دعوت می‌نماید تا امسال نیز یک بار دیگر همچون همیشه با حماسه آفرینی و حضور پرشور در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ نام و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‌های خویش زنده نگه دارند و با آرمان‌های شهیدان گلگون کفن انقلاب و خمینی کبیر رحمت الله علیه تجدید میثاق نمایند.

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در روز یکشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۰ صبح در محل صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود و مراسم گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد نیز روز دوشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۲۰ در محل حسینیه سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات