خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود:

هر جا که چهره انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمی‌کنند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: هر جایی که صورت انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمی‌کنند و اثر وضعی دارند و هر چه مجسمه کاملتر و بزرکگتر باشد اثرش بیشتر است و هر چه مجسمه ناقص‌تر باشد اثرش کمتر است.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۴۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدجواد میرشفیعی در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) در حسینیه شهدا کانون جوانان بسیج شاهرود با موضوع شیطان و جن با بیان اینکه اگر جن در وجود ما رخنه کند شاید حالت دیوانگی به ما دست می‌دهد افزود: مجسمه ذیروح یعنی مجسمه انسان و حیوان ساختش حرام است و نگهداری و خرید و فروش آن کراهت دارد و همچنین مجسمه اسب و فیل یا انسان.
وی با مطرح کردن این سوال که چرا مردم در زمان جاهلیت بت می‌پرستیدند؟ خاطر نشان کرد: علت این بود که برایشان فایده مادی داشت و این کار را انجام می‌دادند و اولین بتی که وارد کعبه شد بت هبل بود و جنسش از عقیق بود که در کتاب بحارالانوار جلد ۳ صفحه ۲۹۱ بدان اشاره شده است.
شریفی با اشاره به روایتی تصریح کرد: روزی پیامبراکرم (ص) به امیرالمومنین فرمود: از کوه ابوقیس بالا برو و هر کس را دیدی گردن بزن و حضرت علی (ع) بیان می‌فرماید همین کار را کردم و همین که گردنش را زدم صدای وحشتناکی شنیدم که بعد پیامبر به ایشان فرمود: تو بت لات و عزی را کشتی و این دو بت بی اثر شدند، چون جن در آن‌ها وارد می‌شد.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: بت ذیروح منادی است برای ارتباط با جن و شیاطین و هر جایی که صورت انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمی‌کنند و اثر وضعی دارند و هر چه مجسمه کاملتر و بزرکگتر باشد اثرش بیشتر است و هر چه مجسمه ناقص‌تر باشد اثرش کمتر است.
وی ادامه داد: اگر عروسک در اتاق ثابت باشد جن در آن عروسک وارد می‌شود و این اثر وضعی دارد و رنگ تلفیقی سیاه و سفید نمادی از شیطان است و صفحه شطرنج که سیاه و سفید است ابزاری است؛ مثلاً مجسمه ذیروح را کسی که می‌خواهد جن را احضار کند صفحه شطرنج را می‌گذارد و جن ظاهر می‌کند و نگهداشتن شطرنج کفر است و اثر وضعی دارد.
میرشفیعی با اشاره به حدیثی از مولا علی (ع) بیان کرد: حضرت امیر در حدیثی بیان می‌کند به ۶ شخص سلام نکنید که یکی از آن‌ها کسی است که شطرنج بازی می‌کند چرا که مجسمه‌های آن اثر وضعی دارد.
وی ادامه داد: تمرکز روی صفحه سیاه و سفید سبب می‌شود که جنیان به ما نزدیک شوند و سفیدی نماد نورانیت و سیاهی رنگ تاریکی است و نماد شیطان است و تلفیق این‌ها کنار هم نمادش شرک، نور و تاریکی است و گاو و زنبور با دیدن صفحه شطرنج عصبانی می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها