مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایجرود :

15خرداد سال 42روز پیوند مردم با روحانیت بود

حجت الاسلا م محبعلی احدی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ایجرود خاطر نشان شد:هرقیام وانقلابی نیازمند به چند اصول اساسی است تا به ثمر بنشیند و اثر نماید و این اصول و پایه در قیام پانزده خرداد سال1342 کاملا محسوس و قابل درک بود .
کد خبر: ۹۰۲۳۳۳۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،حجت الاسلام احدی گفت، یکی رهبری قیام بود که رکن هر قیام و انقلاب است که بدون رهبری و مدیریت نتیجه نخواهد داد و این در قیام 15 خرداد خود را نشان داد، دوم پشتیبانی مردم یعنی در صحنه بودن و مسئولیت پذیری مردم و اعتماد کردن به رهبران و هادیان قیام است که این اصل در قیام 15 خرداد کاملا نمایمان شد؛یعنی قیام 15 خرداد پیوند مردم با روحانیت را در این مرحله حساس و خطرناک نشان داد .

زیرا هر حرکتی اگر متکی به مردم بود و مردم را به همراه خود داشت آن نهضت ادامه می یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ایجرود در ادامه خاطر نشان کرد، سوم آن چیزی که باعث انسجام و وحدت یک ملت میشود تا وارد میدان شوند و پشت وانه یک نهضت و در نتیجه پیروزی برای یک ملت رقم زنند اهداف و اندیشه الهی یک ملت است و این سه رکن اساسی در قیام 15 خرداد بود که توانست این قیام را به اوج برساند .

وی افزود، نکته دیگر اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری :سه باور در امام بزرگوار ما وجود داشت که همین سه باور به او قاطعیت میداد، شجاعت میداد و استقامت میداد: باور به خدا،باور به مردم و باور به خود این سه باور در وجود امام در تصمیم امام و در همه حرکت های امام خود را به معنای واقعی کلمه نشان داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ایجرود افزود، امام (ره) با دل خود با مردم حرف زد، مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند و به وسط میدان آمدند و مردانه ایستادند وحرکتی که از هیچ نقطه ای از دنیا نسبت به آن نگاه محبت آمیزی وجود نداشت و دست کمکی وجود نداشت،به تدریج به سمت پیروزی حرکت کرد و در نهایت به پیروزی رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار