کارشناس مسایل دینی و مذهبی در نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه ام ابیها روستای دهکهنه شهرستان اردل، تقوای الهی را یکی از راهکارهای دستیابی به بصیرت دانست.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۱۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی با حضور بسیجیان خواهر پایگاه مقاومت ام ابیها  روستای دهکهنه از توابع شهرستان اردل، در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام مسلم رضایی در این نشست با اشاره به اهمیت شبهای پرفضیلت قدر، بیان داشت: بصیرت به معنای بینائی دل است، در زندگی پیچیده ی اجتماعی امروز  بدون بصیرت نمی شود حرکت کرد. جوانها باید فکرکنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند.

رضایی افزود: معلمان، متعهدان موجود در جامعه ی ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهی و حوزوی باید به مسئله ی بصیرت اهمیت بدهند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی ادامه داد:  بصیرت در هدف، بصیرت در وسیله ، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه، بصیرت درشناخت راه های جلوگیری از این موانع و برداشتن این موانع از مصادیق بصیرت های لازم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکار های عملی جهت دست یابی به بصیرت رعایت تقوا ی الهی می باشد؛ چرا که خداوند متعال می فرماید: " اگر تقوا بورزید خداوند قوه تشخیص و جدا سازی حق از باطل به شما عنایت می کند".

حجت الاسلام رضایی گفت: پرهیزگاری و انجام واجبات و پرهیز و دوری از محرمات، به انسان نورانیت و روشن بینی درونی می بخشد، به گونه ای که انسان در پرتو آن می تواند حق و باطل را از هم تشخیص دهد و به راحتی وسوسه های شیطانی را بشناسد و خود را از دام آن رهایی بخشد.

وی افزود: قرآن کریم در این باره می فرماید: "پرهیزگاران هنگامی که شیطانی پیرامون حریم آنها گردش کند متوجه می گردند، بیدار و بصیر می باشند".

این کارشناس مسایل دینی، عنوان کرد: اگر کسی بطور دائم از آنچه که پیرامونش می گذرد و یا در گذشته به وقوع پیوسته به دیده عبرت نگاه کند به راحتی می تواند به نتیجه جریانات واقف شده و بصیرتی پیدا می کند که از گرفتار شدن و هلاکت نجات پیدا کند.

ارسال نظرات