امام جمعه بوشهر با تاکید بر تحقق تمدن اسلامی گفت: برای رفع موانع و خنثی‌شدن ترفندهای دشمنان مدیریت انقلابی، دانایی محور و جهادی باید طراحی و عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۰۲۳۲۶۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم دانشجویان در آینده کشور اظهار داشت: هر چند دشمنان، دانشگاه را غیر‌فعال می‌دانند ولی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در ایران زنده، پویا، با احساس و با نشاط و اثرگذار در رشد و تعالی نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر دانشجویان را مدیر آینده ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: دانشگاه دارای نشاط فرهنگی، سیاسی و علمی است و دانشجویان نشان دادند که با حضور فعال در عرصه‌های مختلف، آینده ایران، درخشان و امیدوار کننده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه در حوزه‌های گوناگون مورد توجه است تصریح کرد: مشکلات جامعه در همه ابعاد شناسایی و تبیین شده ولی رفع آن‌ها به زمان و تلاش مضاعف و انقلابی نیاز دارد..

امام‌جمعه بوشهر با تاکید بر انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن گفت: انقلاب اسلامی دارای چند مرحله است که پس از براندازی نظام شاهنشاهی، ساختار‌سازی نظام جدید، تحقق نظام انقلابی، دولت انقلابی و سپس تمدن اسلامی است که این مراحل در حال انجام است.

وی تصویب قوانین، حمایت ملت و استحکام‌بخشی نظام را از مراحل مهم تحقق تمدن اسلامی دانست و تاکید کرد: در این راستا باید به سمت دولت انقلابی با نگاه اسلامی حرکت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه برای تحقق تمدن اسلامی موانع داخلی و خارجی وجود دارد، تصریح کرد: موانع داخلی شامل سوء برنامه‌ریزی،‌ سوء مدیریت و عدم همکاری است که این مشکلات سبب شده تهاجم بیگانگان موثر باشد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح و طراحی منطبق با آمایش سرزمینی و دانش‌بنیان خاطر‌نشان کرد: در این راستا برای رفع موانع و خنثی‌شدن ترفندهای دشمنان مدیریت انقلابی، دانایی‌محور و جهادی باید طراحی و عملیاتی شود.

امام جمعه بوشهر، صبر و تحمل مشکلات را یکی از راهکارهای تحقق تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی که در آن همه امکانات فراهم است باید صبر و تحمل در دستور کار همگان قرار بگیرد و  حرکت‌های انقلابی مورد توجه باشد.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی بزرگی است که هنوز بسیاری از ابعاد آن ناشناخته مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اسلام ذوب شده بود گفت: امام راحل عبدصالح خداوند متعال بود چراکه برای خود یک ذره‌ای در دنیا چیزی قائل نبود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه امام خمینی(ره) رژیم 2500 ساله سلطنتی را سرنگون کرد‌، افزود: پس از ارتحال امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب برگزیده شد که این انتخاب شایسته از توفیقات الهی برای ملت بزرگ ایران و جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه مردم همواره قدردان امام راحل هستند گفت: ملت ایران شکرگذار خداوند متعال برای انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی  هستند و با ولایت‌مداری جانشان را برای حفظ حریم ولایت فدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت 15 خرداد این روز را نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: لازم است ایام 14 و 15 خرداد باشکوه هر‌چه تمام‌تر در استان برگزار شود.

‌انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها