نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند برگزار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند برای نخستین بار با حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان ها، نهاد ها، انجمن ها و اتحادیه های داخلی و بین المللی آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۲۴۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

برای اولین بار است که مفهوم "شهر هوشمند" کانون توجه یک نمایشگاه بین‌المللی در ایران شده است. شهر هوشمند محورهایی از جمله دولت هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساختی اطلاعات و مخابرات، سلامت و آموزش و انرژی را در برمی‌گیرد.

شهر هوشمند (Smart City) به شهری گفته می‌شود که بر اساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، داری شش معیار اصلی حکمرانی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی و محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می‌کند، که این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است. این پروسه، شامل اطلاعات جمع‌آوری شده از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می‌شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه های، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم‌های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند.

شهرهایی مانند سونگدو و سوون و محله ی گنگنم از شهر سئول (کره جنوبی)، استکهلم (سوئد)، واترلو در اونتاریو و کلگری در آلبرتا (کانادا)، تایپه (تایوان)، میتاکا (ژاپن)، گلاسکو (اسکاتلند)، نیویورک و لاگرانج از جورجیا (آمریکا) و در نهایت سنگاپور همه از شهرهایی بوده‌اند که برای تلاشهای شان در زمینه اضافه کردن شبکه‌های پرسرعت و خدمات الکترونیکی که به پایدار کردن محیط‌های خلاق، رشد و همگانی شدن شهر کمک می‌کرده‌اند از آنها تقدیر شده‌است.

در این نمایشگاه که از 27 تا 29 آبان ماه در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد همچنین محورهای مسکن و شهرسازی نیز در کنار شهر هوشمند مورد توجه قرار خواهد گرفت. انبوه سازان و سازندگان پروژه های کلان مسکن، بررسی دستاوردها و توانمندی‌های شهرداری‌های کشور، موضوع پسماند و بازیافت زباله، انرژی نو در مسکن و شهرسازی و مهندسین مشاور، طراحان و معماران پروژه های کلان شهری از اصلی‌ترین محورهای مورد توجه نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات