آمادگی سپاه ناحیه روح الله (ره) برای میزبانی از زائران بنیانگذار جمهوری اسلامی

خبرگزاری بسیج: مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ساعت سه بعد از ظهر چهاردهم خرداد ماه، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی آغاز می شود.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۶۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ اصغر آرزومندی، فرمانده سپاه ناحیه روح الله (ره) باقرشهر در نشست خبری به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اعلام این خبر گفت: خرداد ماه منشاء اتفاقات کلیدی و بسیار مهم تلخ و شیرینی در کشور است. از جمله عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ماه شد، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود؛ اما اتفاقات غم انگیزی هم از جمله ارتحال امام خمینی (ره)   در خرداد تاریخ انقلاب ثبت شده است.

 آرزومندی، با اشاره به اینکه از سال گذشته به دلیل تقارن سالروز ارتحال امام با ماه مبارک رمضان، زائر از سایر استانها نداریم افزود: سالهای گذشته حدود 20 تا 25 هزار نفر در مراسم ارتحال امام شرکت می کردند، پارسال نیز تصور می کردیم به خاطر ماه مبارک رمضان حدود 5000 نفر در مراسم حضور پیدا می کنند اما بیش از 12 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند. وی افزود: با توجه به ثبت نام های صورت گرفته در مساجد و پایگاه های بسیج بخش های فشافویه، کهریزک، قلعه نو و باقرشهر، امسال نیز پیش بینی می کنیم 10 هزار زائر در مراسم بزرگداشت ارتحال امام شرکت کنند که اولویت ثبت نام با زائران بار اولی است. همچنین سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) با همکاری بخشداری ها، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرهای تابعه وسیله رفت و آمد زائران را فراهم خواهد کرد تا به عنوان خادمان امام وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

آرزومندی با اشاره به اینکه شهرستان ری در روز 14 خرداد میزبان خیل عظیمی از دلدادگان امام خمینی(ره) از شهرستان های استان تهران است اظهار داشت: کمیته های مختلف گمشدگان، بهداشت، آماد و کمیته ایمنی تشکیل شده و همه عناصر نسبت به وظایف خود توجیه شده اند. پارسال نیز کمیته گمشدگان به نحو مطلوب وظایف خود را اجرا کرده و آخرین نفراتی بودند که حرم مطهر را ترک کردند.  

وی گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی، فضاسازی های محیطی در خصوص ارتحال امام، استقرار دو دستگاه آمبولانس مجهز از سوی ناحیه حضرت روح الله در مسیر کاروان ها، چاپ و توزیع بروشور وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) با هدف آشنایی نسل جوان با گفتمان امام اول انقلاب، از جمله اقدامات سپاه در مراسم سالروز ارتحال امام است.

آرزومندی با تاکید بر حفظ امنیت مراسم خاطرنشان کرد: تعدادی از هیات های مذهبی همچون سال های گذشته از مساجد و پایگاه ها با پای پیاده  به سمت حرم مطهر حرکت می کنند که تمهیدات لازم در خصوص امنیت زائران اندیشیده شده است و با هماهنگی کمیته امنیتی و حضور راهور در مسیر حرکت کاروان ها امیدواریم حتی یک مورد هم مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

وی گفت: زائران شهرستان های اطراف استان همچون فیروزکوه و دماوند به دلیل دوری مسافت بعد از به سمت حرم حرکت می کنند که سپاه ناحیه روح الله  برای زائران سه ایستگاه صلواتی و 2 مسجد را در نظر گرفته است.

 

ارسال نظرات