خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: اگر ما به قرآن عمل کنیم مشکلات ما حل می‌شود و مشکل امروز جوامع ما متاسفانه دوری کردن و فاصله گرفتن از قرآن شده است.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۵۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

مشکل امروز جوامع ما فاصله گرفتن از قرآن استحجت الاسلام محمد ولی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع) اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان درهای توبه به روی مومنین باز است و این ماه بهترین ماه برای توبه است.

وی با بیان اینکه زکات یکی از پنج چیزی است که بنای اسلام بر آن استوار است، گفت: اهمیت زکات و ثمرات آن در جامعه بسیار زیاد است به طوری که اگر به این فریضه توجه شود زندگی ما پاک می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار در ادامه به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: مردم اگر زکات دهند هیچ فقیری در زمین باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: نیکو کاری و انفاق و روحیه ایثار و گذشت منجر می‌شود که بسیاری از مشکلات ما در جامعه حل شود.

دارابی تصریح کرد: در قرآن کریم 32 بار کلمه «زکات» مشترک با کلمه «برکت» آمده و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان  تلاوت قرآن است و حق تلاوت قرآن را باید به‌جا آورد ودر آن اندیشه کرد، افزود: کسی که با قرآن فاصله گرفت با خدا نیز فاصله گرفته است و برای رسیدن به خدا و ربانی شدن اندیشه و تفقد در قرآن لازم است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: قرآن راه و رسم زندگی را به ما می آموزد و این کتاب الهی برکت است برای همه ما که متاسفانه از آن غافل شدیم و کمتر اهمیت می‌دهیم و فقط در حد مجالس ختم قرآن خوانده می‌شود.

وی تاکید کرد: خواندن قرآن به تنهایی کافی نیست بلکه باید به مفاهیم آن نیز توجه کرد و این نکته بسیار اهمیت دارد و تأمل و تفکر در آیات قرآن کریم موجب فلاح انسان می‌شود.

دارابی اظهار داشت: اگر ما به قرآن عمل کنیم مشکلات ما حل می‌شود  و مشکل امروز جوامع ما متاسفانه دوری کردن و فاصله گرفتن از قرآن شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات