نماینده ولی‌فقیه استان البرز گفت : امروز نسل جوان ما نیاز جدی به آشنایی با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) دارد و در شرایطی که خناثان، با کمک عوامل داخلی خود، تحریف خط امام (ره) را در دستور کار قرار داده‌اند و به آرمان‌ها و ارزش‌ها شبهه وارد کرده و تاریخ و شخصیت‌ها و عملکردشان را تحریف می‌کنند و در پس تمام این اقدامات تحریف و استحاله انقلاب را می‌خواهند، هرکس باید هرچه در توان دارد، با این دشمنی‌ها مقابله کرده و در حفظ انقلاب بکوشد.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۳۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج  ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: همان‌گونه که مال زیاد، غفلت می‌آورد و دل را تباه می‌کند؛ فقر هم به فرد و اجتماع و اقتصاد آسیب می‌زند و در بیان امام علی (ع)، مبتلا کننده‌ی انسان به ضعف در یقین، کاستی قوه عاقله، سستی دین و کم شدن حیا است.

هدف دشمنان از تحریف امام (ره) و خط فکری او، انحراف مسیر انقلاب و استحاله آن است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به فقرزدایی به‌عنوان یکی از آثار اقامه عدل در جامعه، اظهار داشت: طبق دستور دین، مدیریت جامعه باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن برخورداری از ارزش‌های عالی، عدالت اقتصادی در بین آحاد جامعه جاری باشد.

وی با تأکید بر کسب روزی حلال و دوری از حرام در هر شرایطی، گفت: در بیان رسول خدا (ص)، کسب حلال، عامل توجه و طلب آمرزش فرشتگان برای انسان بوده، آثار عمیقی در حقیقت وجودی انسان، تعالی روح و استقلال شخصیت او دارد و موجب شکوفایی استعدادها و بالا بردن قدرت تفکر و تصمیم‌گیری فرد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت فرارسیدن لیالی مبارک قدر در هفته آتی، اظهار داشت: شب قدر، موجبات تغییرات اساسی در زندگی انسان را فراهم می‌کند و در این شب سرنوشت یک‌ساله‌ی ما تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: انسان در به دست آوردن نظر رحمت الهی به‌سوی خود، نقش اصلی را دارد و هرکس به‌اندازه قابلیت و ظرف وجودی خود، از بارش رحمت الهی در این شب بهره‌مند می‌شود، طبق حدیث نبوی (ص)، اگر کسی از این شب محروم شود، از تمام خیرات محروم شده و لذا نباید از دعا و استغفار و طلب عافیت در این شب کوتاهی کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع)، اظهار داشت: قبلاً گفتم و بازهم توصیه می‌کنم که زندگی و سیره امیرالمؤمنین (ع)، مواضع سیاسی اجتماعی ایشان و کتاب شریف نهج‌البلاغه که ذهن و فکر و بینش انسان را در زمینه‌های مختلف فکری، عقیدتی، سیاسی و اجتماعی، بصیر و بینا می‌کند، حداقل سالی یک‌بار بخوانید.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) مهم‌ترین عامل پذیرش مسئولیت حکومت را، بعد از خواست مردم، امکان برقراری و اجرای عدالت نام بردند و در نوع برخورد ایشان با کارگزاران و مدیران خطاکار نیز شاهد عمل به این وظیفه هستیم.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه هر کس بخواهد مسئولیتی در نظام اسلامی داشته باشد، بخصوص اگر با بیت‌المال سروکار دارد، باید واجد شرط عدالت باشد، تصریح کرد: رعایت جزئی‌ترین امور در تذکرات امیرالمؤمنین (ع) به کارگزارانشان، مانند نازک کردن سر قلم‌ها، نزدیک نمودن خطوط و پرهیز از طولانی کردن متن در نامه‌نگاری‌ها به‌منظور صرفه‌جویی در قلم و کاغذ و حفظ بیت‌المال، چگونه با ریخت‌وپاش‌هایی مثل گزارش کار های صدها صفحه‌ای رنگی و پرهزینه‌ی بعضی دستگاه‌ها و مجموعه‌های کنونی، که یک مصداق کوچک و جزئی اسراف بیت‌المال است، قابل‌جمع‌اند؟!

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) الگوی بشریت است و از طلبه و کاسب تا کارگر و زمامدار، می‌توانند از اقیانوس وجودی او بهره برده و خودشان را به مقصد برسانند گفت: ما که خود را شیعه و پیرو امیرالمؤمنین (ع) می‌دانیم باید ببینیم که آیا توانسته‌ایم در مسیر اجرای عدالت موردنظر اسلام که مبنای حکومت علوی (ع) است، درست عمل کنیم و مطیع این دستور الهی باشیم؟!

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به همدردی عملی امیرالمؤمنین (ع) با فقرا و نیازمندان در جایگاه حاکم جامعه‌ی اسلامی و شبیه کردن زندگی خود به ایشان برای تسکین درد و رنجشان، خاطرنشان ساخت: مدیرانی که روحیه‌ی اشرافی دارند و خرج یک وعده غذایشان، گاهی با کل خوراک یک خانواده برابر است، در تضاد آشکار با سیره‌ی علوی (ع) هستند و این مدیران به درد نظام اسلامی نمی‌خورند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی امیرالمؤمنین (ع) همواره بر پایه‌ی عزت و اقتدار است و ضعف در مقابل دشمن را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: طبق بیان حضرت در عهدنامه‌شان با مالک اشتر، اگر کسی دشمن را دوست بداند، روزی از او ضربه خواهد خورد و دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود برنمی‌دارد؛ حال چرا ما برخلاف این مسیر آشکار و دستور روشن، طوری عمل کردیم که دشمن به خود اجازه تحریم هواپیمای رئیس‌جمهور ما را هم بدهد؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) در ۱۴ خرداد ۶۸ و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد ۴۲، اظهار داشت: امام، یکی از تربیت‌شدگان مکتب علی (ع) است که وقتی تفکر قرون‌وسطایی «جدایی دین از سیاست» بین مسلمین رواج پیدا کرد و موجبات سقوط و از بین رفتن قدرتشان را فراهم کرد، تفکر دینی و اسلامی را احیا کرده و قدرت تصمیم‌گیری مردم برای سرنوشتشان را به آن‌ها بازگرداند.

وی بیان داشت: امروز نسل جوان ما نیاز جدی به آشنایی با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) دارد و در شرایطی که خناثان، با کمک عوامل داخلی خود، تحریف خط امام (ره) را در دستور کار قرار داده‌اند و به آرمان‌ها و ارزش‌ها شبهه وارد کرده و تاریخ و شخصیت‌ها و عملکردشان را تحریف می‌کنند و در پس تمام این اقدامات تحریف و استحاله انقلاب را می‌خواهند، هرکس باید هرچه در توان دارد، با این دشمنی‌ها مقابله کرده و در حفظ انقلاب بکوشد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر مطالعه‌ی مواضع و سخنان و وصیت‌نامه‌ی امام خمینی (ره)، گفت: امام بسیار مردمی بود، نظام را مردمی اداره می‌کرد و در هر فرصتی مردمی بودن آن را تکرار می‌کرد، او خدامحور بود و مردم‌گرا بود، در قلب مردم جا داشت و چون او را دلسوز و خیرخواه خود می‌دانستند، به همین وسیله مسائل کشور را حل کرده و امور را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، استقلال‌خواهی و عزت طلبی برای مسلمین، در امام بی‌نظیر بود، اظهار داشت: امام به ما یاد داد، آمریکا دشمن درجه‌یک ماست و بنا بر تکلیف الهی نباید با او سازش کرد و باید با تمام قوا در مقابل استکبار جهانی ایستاد و هم او فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، اما متأسفانه امروز بعضی که خود را پیرو امام (ره) و خط او می‌دانند، راه امام را فراموش کرده‌اند و از افکار او فاصله گرفته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جلسه سه‌ساعته رهبر انقلاب با دانشجویان، اظهار داشت: مطالب مهم و صریحی در این جلسه طرح شد که رهبری تذکرات مهم و راهبردی‌ای در این خصوص بیان کردند و بخصوص بر انقلابی‌گری و آرمان‌هایی چون عزت ملی، اعتمادبه‌نفس ملی، استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی، استقرار عدالت و امثال‌ذلک تأکید کرده و عوامل و موانع پیشرفت کشور را نیز بیان داشتند که باید مدنظر همه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها