امام جمعه همدان با ابراز تأسف از وقوع اتفاقی غیر انسانی در یکی از مدارس غرب تهران گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا و چگونه این افراد به ساختار تعلیم و تربیت راه یافته‎اند.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۱۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

حادثه غیر انسانی مدرسه غرب تهران باعث تأسف است/ وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: باید از فرصت ماه رمضان برای خودسازی استفاده کرد.

وی به بیان اثرات فقر در جامعه پرداخت و گفت: طبق فرمایش حضرت علی(ع) فقر از قبر بدتر است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بیماری از فقر بدتر و از بیماری بدن بدتر، بیماری قلب است، عنوان کرد: طبق روایات متعدد در آخرالزمان به دلیل گناهان عجیب و جدید؛ بیماری‌های جدید نمود پیدا می کند.

وی ادامه داد: مشکلات روحی به اندازه ای سخت است که حضرت علی (ع) آن را بدتر از فقر و مریضی جسمی شمرده و توجه به آن را مهم دانسته است.

محمدی گفت: قلب در اصطلاح قرآنی به معنای روح و جان انسان است چرا که اگر روح مریض شود فاجعه ای دردناک به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های اخلاقی، قلبی و روحی برای میلیون‌ها جسم تا نسل‌های بعدی عوارض به همراه دارد، عنوان کرد: در ماه رمضان نباید تنها به دعا و عبادت  بپردازیم بلکه باید به بیماری‌های اجتماعی هم توجه کنیم و به راحتی از آن عبور نکنیم.

امام جمعه همدان با ابراز تأسف از وقوع اتفاقی غیر انسانی در یکی از مدارس غرب تهران افزود: مقام معظم رهبری دستور اجرای حدود الهی در مورد این جنایت را صادر کرده اند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات همان بیماری قلب است که چند میلیون نفر را ناراحت کرد، افزود: وزیر آموزش و پرورش باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا و چگونه این افراد به ساختار تعلیم و تربیت راه یافته اند.

محمدی به موضوع پرداخت پاداش های میلیونی و میلیاردی به برخی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بعضی ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان پاداش بازنشستگی گرفته اند که همچنان چرایی آن بی جواب مانده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از افراد سرمایه خود را از کشور بیرون برده و در کشورهای بیگانه خرج می کنند در حالی که اگر در کشور خودمان سرمایه گذاری کنند فقر از جامعه رخت برمی بندد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه لقمه شبهه‌ناک باعث قساوت قلب می شود، گفت: فقر یک آفت است که شرافت و آبروی انسان را می برد و در مقابل مال و ثروت در صورتی که در راه صحیح هزینه شود ارزشمند است.

وی تاکید کرد: ماه رمضان برای گرسنگی و تشنگی نیست بلکه سکوی پرش برای انسان محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات