دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: گیلان نیازمند لشکر جوان مومن انقلابی برای مطالبه گری است
کد خبر: ۹۰۲۳۱۰۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار نظر علی علیزاده پنجشنبه‌شب در پایگاه مقاومت بسیج «خورشید جماران» مسجد پل بوسار رشت با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن از تأکیدات مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بوده اظهار کرد: رهبری در انقلابی گری تاکید بر مطالبه گری داشته اند و در این راه نیازمند یک لشکر جوان ولایی و مطالبه گر هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن نوین اسلامی از شاخصه‌های اصلی جمهوری اسلامی و رسیدن آن به انقلاب نهایی و ظهور حضرت مهدی(عج) است افزود: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی تشکیل‌شده اما از تشکیل دولت اسلامی به بعد با چالش هایی روبرو بوده ایم که برای رسیدین به انقلاب نهایی باید تلاش هایی صورت بگیرد.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه در حال حاضر در مرحله ساخت دولت اسلامی و ساخت ملت های اسلامی هستیم تصریح کرد: در بخش‌هایی پیشرفت‌هایی را شاهد بوده ایم اما سرعت و شتاب انقلاب در همه ابعاد یکشان نبوده کمااینکه در ابتدای انقلاب با منافقان و نیروهای داخلی و سپس با  جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق روبرو شدیم و در حال حاضر جمهوری اسلامی در حال مقابله با متجاوزان و مستکبران عالم است.

علیزاده با اشاره به دستاوردهای حوزه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: اکنون ایران اسلامی به دستاوردهایی رسیده که موشک‌های آن به بلندترین اهداف دسترسی دارد و در بخش‌های علمی و تحقیقاتی نیز شاهد پیشرفت‌هایی بوده ایم.

وی با اشاره به نقاط برجسته موفقیت در جنگ سخت و ناکامی‌های اخیر در جنگ های فرهنگی و اقتصادی کنونی تصریح کرد: نیروهای انقلابی در جنگ تحمیلی و در جنگ منطقه با پیروی از منویات امام پیشرفت‌هایی را کسب کرده اند اما در عصر کنونی به دلیل ضعف‌های متعدد نتوانسته‌ایم در جنگ اقتصادی به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه ما بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌توانیم مسلط شویم اما حل این مشکلات نیازمند باورمندی، اعتقاد و ایمانی قوی است خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع کشور در دست کسانی است که به توانمندی اعتقاد ندارند.

علیزاده با بیان اینکه ایران در همه ابعاد دارای ذخایر و منابع است گفت: در استان گیلان نیز اگر بخواهیم در بخش کشاورزی تمام توان و نیروی خود را متمرکز کنیم به دستاوردهایی خواهیم رسید که هیچ کس فکرش را هم نمی‌تواند تصور کند.

وی با اشاره به محرومیت‌های موجود در استان گیلان افزود: اکنون وقتی به وضعیت محرومین نگاه می کنیم هیچ چیز جز شرمندگی عاید مسئولان جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود و در این مسیر باید تنها با مطالبه گری و درخواست محرومیت‌زدایی را پس از چهل سال از انقلاب شاهد باشیم.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان  با اشاره به وضعیت بیکاری و کمبود فضای کسب‌وکار در گیلان خاطرنشان کرد: در دوره‌ای استان گیلان میزبان جوانان سراسر کشور برای اشتغال بود اما اکنون جوانان گیلانی به استان هایی سفر می‌کنند که در تامین اشتغال جوان های خود درمانده‌اند که نشان می دهد مسئولین یا عرضه کار را ندارند و یا اینکه بلد نیستند و بااینکه اصلا نمی‌خواهند برای مردم کار کنند.

علیزاده گفت: متاسفانه نیروهای انقلابی در مقابل ضعف‌های مسئولان استان که در مقابل پتانسیل‌های گیلان منفعلانه عمل می‌کنند سکوت اختیار کرده اند در حالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مطالبه گری و درخواست کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه حاشیه امنی برای مدیران ما ایجادشده و اگر کسی بخواهد از مدیری سوالی کند، گویا قرآنی را پاره کرده در حالی که مسئول در مکانی گماشته می‌شود که برای مردم کار کند خاطرنشان کرد: امروزه نیازمند لشکر جوان مومن انقلابی در استان داریم تا آرمان های انقلاب و رهبری را که دولتی پاک دست و کارا است را دنبال کند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان با اشاره به تنگ‌دستی مستضعفان استان در کنار ذخایر و منابع ارزشمند و فراوان گفت: گیلان با توجه به ظرفیت‌هایش بااینکه می‌توانسته به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل شود متاسفانه به دلیل ضعف‌های مدیران در سنوات و دوره‌های مختلف به مشکلاتی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مواجه شده است.

علیزاده افزود: امروز عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله در استان گیلان هر روز خونین‌شهر است هر چند در این استان مردمانی بافرهنگ و متدینی وجود دارد که بر همه مشکلات تاکنون فایق آمده اند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های قانونی و مردمی برای حل کامل همه مشکلات در گیلان وجود دارد اما تنها اراده مسئولان و متولیان امر را می‌طلبد گفت: برخی از مناطق در استان گیلان وجود دارند که افراد آن برای شام شبشان محتاج هستند و این به دلیل نداشتن اراده و عزم خدمت به مردم در بین مسئولان است در حالی که اگر مدیر شرایط کنونی برخی از مردمان مستضعف را ببیند باید دق کند و بمیرد.

علیزاده با اشاره به نگاه دولت در گیلان به گردشگری و توسعه بوم گردی در استان گفت: یک زمانی رویکرد استان در حالی که کل کشور صنعتی بود تنها در کشاورزی خلاصه‌شده و بعد نیز به گردشگری روی آوردند و اکنون استاندار نیز در تلاش است تا طرح بوم گردی را در گیلان نهادینه کند.

وی افزود: اول تلاش بر این بود که پنج هزار روستا در گیلان به روستای بوم گردی تبدیل شوند اما اکنون این طرح به 200 روستا تقلیل یافته است این در حالی است که نتیجه چنین وامدادن‌هایی تنها بدهکار کردن مردم به بانک ها بوده است.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه به‌جای طرح بوم گردی باید اقتصاد روستا درست شود چون فرهنگ گردشگران همچون در سواحل در روستاها نیز غالب می‌شود خاطرنشان کرد: با توسعه بوم گردی، روستائیانی که به کشت و کار و دامداری و غیره مشغول بودند من بعد به کت‌وشلوار پوشیدن و پذیرایی از میهمانان وقت خود را سپری خواهد کرد.

علیزاده به‌جای خالی مطالبه گری و سوال از اقدامات مسئولان از سوی نخبگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نه نمایندگان و نه ائمه جمعه ما تاکنون اظهار نظری در این راستا داشته اند در حالی که توسعه بوم گردی فرهنگ روستای ما را دستخوش تغییرات می‌کند و روستائیان را نیازمند تولیدات شهر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات