جانشین فرمانده سپاه خاش گفت:اردوی راهیان نور دانش آموزی قدمی بزرگ برای رشد نسل جوان در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی، اخلاقی، فهم و بصیرت سیاسی است.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۴۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرنگار بسیج از خاش، مراسم تکریم از فرهنگیان بسیجی اعزامی در اردو‌های راهیان نور بسیج دانش آموزی خواهران در خاش برگزارشد.
سرهنگ پاسدار شهرکی، جانشین سپاه خاش با اشاره به این مطلب که آمار اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی در چند سال گذشته نشان می‌دهد که هر سال شمار دانش آموزان مشتاق دیدار از مناطق جنگی با افزایش روبرو بوده، افزود: فراگیران در این اردو‌ها ضمن آشنایی با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام، درس مقاومت و پایداری در این اردو‌ها را فرا می‌گیرند.

وی گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس به لحاظ حفظ سرمایه‌های معنوی و انتقال آن به نسل‌های آینده از جمله وظایف ذاتی بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در استمرار بخشیدن به کاروانیان راهیان نور دانش آموزی است.

شهرکی تصریح کرد: باید به راهیان نور به عنوان یک جریان فرهنگی نگاه کرد و نه یک جریان سیاسی، چون این جریان تابع ارزش‌های دفاع مقدس، اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) است.

جانشین فرمانده سپاه خاش با اشاره به اینکه در مورد راهیان نور باید به چهار مولفه کیفیت، کمیت، اثربخشی و ماندگاری توجه شود بیان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید از دوره پیش دبستانی شروع و در دبیرستان تقویت شود، به همین خاطر نقش آموزش و پرورش در موضوع راهیان نور نقش بی بدیلی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اردوی راهیان نور در بسیج دانش آموزی که با همت بسیج دانش آموزی و همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود گامی ارزشمند در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و آشنایی نسل جوان و نوجوان از جنگ تحمیلی است.

وی اظهارداشت: مراسم تکریم ویژه راویان و فرهنگیانی که در اردو‌های راهیان نور دانش آموزی حضور داشته اند برگزارشده است.

شهرکی ادامه داد: فعالیت در عرصه راهیان نور قدمی مجاهدانه در مبارزه با کفر و استکبار و استحکام نظام اسلامی در دفاع از آزادی خواهی و حقیقت طلبی است و بر همین اساس این سفر معنوی همزمان در سراسر کشور با آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان سال دوم متوسطه از شهرستان خاش به مناطق جنگی اعزام شده اند.

جانشین فرمانده سپاه خاش تصریح کرد: اعزام اردو‌های راهیان نور بسیج دانش آموزی آذرماه سالتحصیلی با اعزام بیش از ۲۰۰ دانش آموز خواهر و برادر سال دوم متوسطه اعزام که از این تعداد ۱۲۰ دانش اموز پسر و ۸۰ نفر دانش آموز دختر بوده اند.
ارسال نظرات