فرماندار چاراویماق:

تخریب منابع طبیعی و تصرف مسیل ها علت عمده افزایش خسارات سیل

فرماندار چاراویماق در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چاراویماق گفت: تخریب منابع طبیعی و تصرف مسیل ها عمده ترین علت افزایش خسارات ناشی از سیل در روزهای اخیر بوده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۶۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی، به سیل های اخیر در این شهرستان اشاره کرد و ضمن قدردانی از دستگاه های امدادی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در سرعت عمل مناسب خاطر نشان کرد: طبق بازدیدهای انجام شده، تخریب منابع طبیعی و تصرف حریم رودخانه ها و مسیل ها عمده ترین علت بروز خسارات در روزهای اخیر بوده است که جلوگیری از این موضوع مستلزم آگاهسازی و اطلاع رسانی به موقع و همچنین توجیه مردم در خصوص عدم تجاوز به حریم رودخانه ها می باشد.

وی افزود: با توجه به وقوع خسارات در بخشهای زراعی و دامداری از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خواستار حضور بموقع کارشناسان در شهرستان جهت بررسی و ارزیابی خسارات وارد شده و مهم تر از آن پرداخت هرچه سریعتر غرامت کشاورزان هستیم.

وقوع سیل در روزهای اخیر موجب بروز خسارات زیادی در بخش های کشاورزی، دامداری، راه های روستایی و منازل مسکونی در روستاهای شهرستان شده است.

طبق برآوردهای بعمل آمده تاکنون به بخش دامداری و کشاورزی بیش از 400میلیارد ریال و بخش منازل مسکونی روستایی بیش از 11 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار