برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) در دشتی

به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام مراسمی با حضور کارکنان سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی برگزار شد
کد خبر: ۹۰۲۲۸۹۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

به مناسبت خبرگزاری بسیج از دشتی:به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام در مراسمی با حضور کارکنان سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدتبار از روحانیون اعزامی شهر قم در این مراسم اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) نسبت به نیازمندی های نیازمندان بی تفاوت نبودند و با اکرام و احترام با فقرا رفتار می کردند.

ایشان در ادامه داستانی بیان نمود که: روزی امام حسن مجتبی (ع) می خواست از مجلس برخیزد و برود که فقری وارد شد امام حسن مجتبی(ع) به احترام آن مرد فقیر مجلس را ترک نکرد و بعداز مدتی خطاب به آن مرد فقیر فرمودند: به احترام شما کمی نشستم اگر اجازه می دهی بروم او هم اجازه داد. این داستان به ما می آموزد که نسبت فقرا با احترام و کرامت رفتار کنیم و ملاک اکرام به دیگران تقوا می باشد نه پست و مقام و ثروت. «ان اکرمکم اتقاکم»

حجت الاسلام محمدتبار گفتند: لذا ما که ادعا می کنیم پیرو اهل بیت(علیهم السلام) و امام حسن مجتبی(ع) هستیم باید نسبت به نیازمندان جامعه بی تفاوت نباشیم.

وی بیان کرد: بر اساس سیره امام حسن مجتبی(ع) ما باید دنبال فقرا باشیم و نیاز مندان جامعه خود را پیدا کنیم نه اینکه فقرا دنبال ما بیایند و اظهار نیاز بکنند که در این صورت کرامت و احترام آنها زیر سوال می رود.

 

 

 

ارسال نظرات