یک کارشناس مسائل اجتماعی در نشست پایگاه حضرت سکینه(س)از ناحیه روح الله یزد:
کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی در پایگاه حضرت سکینه (س) از ناحیه روح الله یزد در محل مسجد حضرت ابوالفضل(س) برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۹۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛غلامی در این نشست گفت: بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی؛اهل بیت (سلام الله علیها)هستند و باید زندگی این بزرگوران را مطالعه کرد و از زندگی ایشان الگوگیری کنیم.متأسفانه جامعه ايراني علي رغم مقاومتهاي آگاهانه روحانيت اصيل و مردم دين مدار با بسياري از سنن خويش و امورهويتي و اشکال و قالبهاي سبک زندگي ديني اش وداع کرد و عرصه را براي غرب زدگي فراهم نمود که منجر به تعريف جديدي از هويت، زندگي، عالم، علم و دين و دينداري گشت.
وی افزود:بايد اين نظريه انتقادي رهبر شجاع انقلاب را درک کنيم که مواجهه تمدن ايراني اسلامي با فرهنگ و تمدن غرب که امروزه بر تمام جهان سيطره يافته است، سبب تحولات بسياري در تمام شئونات جامعه ايراني شد و «چرا»هايي که ايشان مطرح مي کنندنياز به ريشه يابي معرفتي دارد.
وی همچنین اذعان کرد:ايرانيان همان طور که در برخي هويت و ارزشها، دچار بحران شده اند، در سبک زندگي نيز در 100 ساله اخير به ويژه از دوران روي کار آمدن رضاخان و تجدد آمرانه اش، دچار تشتت و تذبذب بسيار در نگرش ها و گرايش ها،آداب و رسوم، نظامات و سنن اجتماعي، باورها و حتي باورهاي ديني خود گشته و سبک زندگي اسلامي ايراني دچار تضادها و تناقض هاي بسيار شده است، به نحوي که از جامعه ما يک جامعه شبه مدرن ساخته است که نه مي توان آن را سنتي و اسلامي ناميد و نه ميتوان بر آن نام مدرن نهاد. بايد از اين تذبذب هويتي نگران بود. نگراني در کلام انتقادي ولي امر مسلمين کاملاً قابل درک است.

ارسال نظرات