مشاور امور تربیتی و خانواده:

بی‌توجهی والدین در تربیت فرزندان یکی از عوامل مهم در انحرافات آنان است

یک مشاور امور تربیتی و خانواده بی‌توجهی والدین در تربیت جوانان و نوجوانان را یکی از عوامل مهم در انحرافات آنان دانست و افزود: والدین باید از همان دوران کودکی و متناسب با شرایط سنی فرزندان، به تربیت آنان همت گمارند و راهنمای خوبی برای دوران نوجوانی و جوانی فرزندشان باشند.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۷۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کریمی از مشاوران امور تربیتی و خانواده در طرح «آگاه‌سازی خانواده‌ها» که در دبستان آزادی  برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: هیچ بنایی محبوب‌تر از خانه در نزد خداوند متعال نیست پس بدانیم که هر کاری و هر حرفی را نمی توانیم در این جایگاه با عظمت انجام دهیم.

وی بی‌توجهی والدین در تربیت جوانان و نوجوانان را یکی از عوامل مهم در انحرافات آنان دانست و افزود: والدین باید از همان دوران کودکی و متناسب با شرایط سنی فرزندان، به تربیت آنان همت گمارند و راهنمای خوبی برای دوران نوجوانی و جوانی فرزندشان باشند.

این مشاور امور تربیتی و خانواده با تاکید بر اینکه پس از اراده و تصمیم خود فرد این دوستان و معاشران هستند که موثرترین عامل در شکل دهی شخصیت انسان است، تصریح کرد: جوان برای رسیدن به استقلال بیشتر که یکی از ویژگی‌های این دوران است، از خانواده دور می‌شود و به دوستان خود روی می‌آورد، در این میان، تأثیر دوستان می‌تواند بیش از نقش خانواده باشد.

کریمی گفت: همان‌گونه که بی‌اعتنایی والدین زمینه گرایش نوجوانان به انحرافات اخلاقی را افزایش می‌دهد، برخوردهای نسنجیده، منفی و نادرست آنان نیز باعث و دوری نوجوانان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس بایستی تغییرات مثبت و جدید را برای مهارت‌های ارتباطی در خانواده‌ها شروع کنیم و برای این منظور باید کلمات ممنوعه را ترک،  ارتباط با چهره به چهره را افزایش، موقعیت شناس بودن در گفتن سخن و همچنین به کارگیری مفاهیم ارتباطی مناسب را تمرین و پیروی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات