خبرهای داغ:
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش فرهنگ در ایران در یک مظلومیت مفرط قرار دارد و نگرانی‌های بسیار عمیقی در خصوص مسائل فرهنگی در کشور داریم.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۳۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
فرهنگ در کشور مظلوم است/ در کشور نیاز به انقلاب فرهنگی داریم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدعلی پورمختار عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «شام آخر، داستان‌هایی از شب‌های شام» در موسسه مواسات با اشاره به وضعیت بخش فرهنگ در ایران اظهار کرد: مردم و مدیران در کشور تنها به مسائل اقتصادی توجه دارند و بخش فرهنگ در ایران در یک مظلومیت مفرط قرار دارد.

وی ادامه داد: نگرانی‌های بسیار عمیقی در خصوص مسائل فرهنگی در کشور داریم، اگر نتوانیم این مسائل را در یک مدت زمان معقولی حل کنیم، دچار چالش‌های جدی در یک دوره زمانی طولانی مدت خواهیم شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین دستگاهی که باید برای مسائل فرهنگی در کشور برنامه ریزی کند، در برخی امور تعطیل است و این شورا وظایف خودش را به خوبی انجام نمی‌دهد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه دارند، ما در کشور نیاز به انقلاب فرهنگی داریم.

پورمختار با اشاره به لزوم داشتن روحیه شهادت طلبی اظهار کرد: مدیرانی که درگیر مسائل اجرایی و دنیایی هستند، باید به دنبال تجربه روحیه شهادت طلبی باشند، امروزه انجام کار فرهنگی نیاز به چنین روحیه‌ای دارد.

وی ادامه داد: سخن مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیاری نگرانی برخی از افراد را به دنبال داشت، این در حالی است که بدون چنین روحیه‌ای نمی‌توانستیم سربلند از عرصه‌های مختلف بیرون بیاییم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: انسان مسلمان باید با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشد و این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری است، زمانی ثبات، مقاومت و تحرکمان بیشتر می‌شود که معنویت را در جامعه تقویت کرده باشیم.

پورمختار با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ شهادت اظهار کرد: یکی از کار‌های مهم در عصر حاضر با توجه به مساله تهاجم فرهنگی دشمن، استفاده از تفکر ناب موجود در فرهنگ شهادت و جاری ساختن آن در جامعه است.

وی ادامه داد: معنویت، مردم کشورمان را پیش می‌برد و بدون معنویت، انقلاب اسلامی دوام نمی‌آورد، در این راستا انجام کار فرهنگی اهمیت زیادی دارد، دشمنان در عصر حاضر علیه اسلام دسیسه می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: باید رابطه دنیا و آخرت را برای مردم به خصوص جوانان تشریح کنیم، متاسفانه بخشی از جوانان به دلیل تاثیرگرفتن از فضای مجازی به معنویات بی توجه شده اند.

پورمختار با اشاره به دیدار پوتین با مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به رئیس جمهور روسیه فرمودند که مردم نقشی در سرنوشت این کشور ندارند و همچنان تفکر کمونیستی در کشور روسیه حاکم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار پوتین فرمودند: تا زمانی که در جامعه اسلامی به دستورات قرآن مجید عمل شود، نگران ادامه انقلاب نیستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها